Saturday, July 18, 2009

Liten semesterhälsning

Jodå. Jag lever. Mer än väl t om. Semester. Långledighet med ett snabbt mellanspel av jobb hos kund utanför Storstaden. Sedan ännu mer ledighet. Kommer ha glömt allt när jag kommer tillbaks. Landet. Kuststaden. En stor Ö. Men mest Hemstaden. Har bland annat:

* Badat. Solat. Grillat. Joggat. Simmat. Träffat släkt. Vänner. Och annat löst folk.

* Hånskrattat med infödigarna åt Storstadsfolket på semester.

* Hjälpt till och tränat föl för utställning.

* Suttit med tjejkompis på uteplats med fin utsikt. Very nice view indeed. Overlooking 20 somethings nere i hamnen. Som försökt färdigställa flotte nu i ett par dagars tid. En jobbar. Fyra kommer med goda råd. Ytterligare en kör dit öl.

* Gjort silikonjobb. Av den sorten som sitter i små stugors nya badrum pajjar naglarna när man håller på med den. Fastnar under. Self not cut out for that kind of work. Plan A bli rik så jag kan betala någon annan att göra sånt. Plan B, gifta mig med en hantverkare.

* "Kan du vara hemma och ta emot elektrikern i morgon, han kommer nångång på förmiddagen. De är lite spontana de där hantverkarna.." Visade sig betyda att det knackade på dörren prick 7.20. När jag just klivit ur duschen. Hann precis dra på mig lite kläder. Men inte sminka mig.¤ Följdaktligen var det också den yngste och snyggaste elektrikern de skickat. Har vi riktig tur kopplade han inte saker och ting helt åt helsike heller. Även om han fick ringa chefen och fråga när det blev svårt.



¤ Hade jag hunnit snyggsminka mig hade det säkert som amen i kyrkan varit en sur inväntar-bara-pensionen-gubbe.

3 comments:

Kim M said...

Klart det var den snyggaste elektrikern någonsin.
Jag minns ju hur det var med de där grabbarna i trappuppgången, när du skulle ut och jogga.

Anonymous said...

Känns som vissa har haft nog med ledigt nu.

Sorken
Som inte längre har semester som som inte heller kan jobba och därför har väldigt tråkigt.

Ninde said...

Kim: Jamen självklart! ;)

Sorken: "Som inte heller kan jobba?" Låter oroväckande..

En vecka kvar nu. Och då ska det bli soligt och fint. Har jag bestämt..:)