Friday, December 10, 2010

Värsta veckan

Julfesten: Jodå. Inga större skandaler. Mellanchefen förärade oss alla med anekdoter ur sin i hans tycke strålande karriär komplett med nedlåtande omdömmen om miljöpartister, hennafärgade frånskiljda fruntimmer, män som är mer framgångsrika än honom och alla andra som på något sätt förargat honom på sistone.

Trevliga Kollegan skötte sig som vanligt oklanderligt (han blir bara aningens pratsammare med ökad promillehalt men utan att bli pinsam.)

Kvällens överasskning: Vanligtvis Sura Ekonomitanten. Blir hon sådär mycket trevligare med sprit i kroppen kan jag fan åta mig att köpa ut åt henne på arbetstid.*

På samma destination dessutom ett annat företag med övervägande manliga anställda. Med övervägande manchomanliga dryckesvanor. Med prov på manchomanlig logik. Jeezuz. Just när man tror att man börjar förstå hur män tänker...

Manlig bekant efter visst alkoholintag: Du vet min kollega V? Du vet han som givit ADHD ett ansikte? ** Vet du vad vi gav honom i födelsedagspresent?
Jag: Nej, vad blev det? ( Vill jag veta det? Kollega V? Han som alltid har nya tjejer o ni alla andra avundsjukt påstår bara har en kvalite här i livet?)
Manlig bekant: (ger målande beskrivning av hur han o de andra Grabbarna Grus på företaget gått ihop för att göra en cementavgjutning av en..eh kroppsdel och placerat den på kollegans uppfart.)

Jag:..eh? Du menar av en...? (but why?)
Han: (nickar entusistiskt) Jajamensan. Plus att vi svetsat fast den. Fattaru' svetsat fast den. Blev skitbra. Fatta vad han fick jobba för att få loss den...Så jävla bra...

* Okej kanske inte starksprit kanske. Bara såpass att hon klarar av att betala oss lön men inte ger oss The Evil Eye om vi slarvar med reseräkningen..
** Sagt med glatt tonfall o lätt nick mot killen ifråga som stod en bit bort.


Resten av veckan tillbringad med två i högsta grad ofrivilliga sjukhusbesök. Beeen to hell and back in a week. Nu snart helg. Med någon tvekan gått med på att åka till Kuststaden som utlovat. Om jag slipper köra.

4 comments:

Kim da Costa said...

Så grabbigt. Såna är de. Grabbarna.

Peppe said...

Ecemnthumorn är stor i år.

royal republic said...

Jag måste faktiskt göra ett inlägg här. (även om du kanske kan lista ut det själv)
Det var jävligt roligt gjort! Om de var fulla under planeringen och utförandet, that is.
Har en liknande historia (ej inblandad själv) om gräsgödsel som under en hel sommar växte upp i falliskt mönster. Som en extra bröllopsgåva liksom.

Hoppas du mår bättre och att du inte behöver åka tillbaka någon mer gång.

emster said...

tröttsamt med gubbar med gubbhumor.