Wednesday, July 20, 2011

Meanwhile in the outback

Stolt moster på promenad med lilla söta systerdotter..
I någorlunda civiliserade trakter:

"-Oj, vilken söt liten tjej. Hur gammal är hon?"

I utbyarna utanför Hemstaden:

"-Jaha. Är det avkomman det där eller?"*


I övrigt trött men bra. Småjobba under sem ingen lysande idé. Dessutom kanske sommarens mest osociala. Sagt nej till de där som kom o i princip fick rökas ut förra året som nu ringer o försöker bjuda in sig själva. Nope. I år kommer bara de Stockholmsj-lar jag själv vill umgås med. Basta.


*(= Har du utökat er släkt med ett barn nu, det var fan på tiden. Jasså din syrras dotter..)

4 comments:

A. said...

Just nu är jag nog en sån som måste rökas ut. Vägrar lämna familjens stuga. Iofs tror jag mamma A gillar att jag är här.

Men jag bidrar inte direkt till hushållet. Så jävla bortskämd ;-)

Ninde said...

A: Så jäkla typiskt er Storstadsbor..;) (Låt mig gissa, mamma lagar mat o stryker dina kläder? :D

A. said...

Kläder som måste strykas tas inte med upp till en fjällstuga. Mat. Ja inte är det jag som lagar den. Imorgon dock restaurangbesök. Mitt sätt att bjuda tillbaka.
Mat tänker jag nämligen inte laga :-D

royal republic said...

Jag passade på att bo i föräldrahem när ägarna var borta i 2 veckor. Nästan som att ha en egen villa en stund. En lagom stund.