Wednesday, March 16, 2011

Dagens I-landsproblem

Festinbjudan.
Dresscode: Klä ut dig till din favoritfilmkaraktär.

Amen vafan. När blev alla sådär pretentiösa? Vafan hände med "kom som du är bara du tar med sprit."* Hur kommer det sig att fester numera är av typen, fin middag med speciell klädsel. Där alla ska sitta fint och tala om för varandra hur jävla lyckade man vill att andra ska tro att man är? Och varför inträffar alla fester när jag har som mest att göra på jobbet veckan innan? Och frågan framför alla. Var får jag tag på ett gult skinnställ, matchande MC och ett Hattori Hanzo svärd såhär i brådrasket?



* Även kallad medtag dryck.

10 comments:

Serafim said...

Eller hur? Och varför är alla fester när man ska sitta fint och berätta om sitt fantastiska liv sensationellt tråkiga!?!?!

I synnerhet har par en tendens att sitta och berätta om hur vansinnigt lyckliga de är, och vilket fint hus/lägenhet de har. Samt vilka problem de ha med vilken inredning de ska ha. Och så sitter man där och vet man typ att killen pippar sin assistent eller nåt?

A. said...

I Japan. Ska visst vara bra priser på att åka dit nu.

Annars är ju Jenna Jameson ett alternativ. Då behöver du inte investera i kläder...

Anonymous said...

http://cgi.ebay.com/WOMENS-KILL-BILL-BRIDE-NINJA-HALLOWEEN-COSTUME-OUTFIT-S-/220682282951?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3361b067c7 Diva Fabulous to the rescue, eller... jag vet inte. För polyestrigt för att vara en räddning kanske :)

Anonymous said...

Ja sitta ner och prata pre(tant)iöst går bort. men utklädning. jaa. loves it. du får hänga med rätt crowd, är nog det det handlar om. alla har inte "parmiddagsfester".

royal republic said...

Klä ut sig e alltid rätt. Men pretton i stålmannen-cape e still pretton.

Kim da Costa said...

Oj oj.
Svårt det där.
Jag hade nog kommit som en glad porrstjärna.
Det är ju trots allt fest.

Ninde said...

Serafim: Ha ha exakt! he he..;)

A: Känns ju fint att du vill skicka mig till Japan. Verkligen.

Det var ju iofs en idé. Vet dock inte om jag fixar att skapa just den där slitna white-trash-härjade looken som ditt kvinnoideal har..

diva: Sedär ja, du imponerar verkligen ibland. Snudd på polyestrigt ja. Men själva principen. Tänk att dyka upp i gul-lönnmördar-sparkdräkt. He he...

Baglady: Alltså. Don't get me wrong här. Jag är den första att älska maskerader. Om det är på en ren privat fest med vänner och fria tyglar. Just-go-crazy and dress up sorten. Inte den här halvofficiellt-men vi låtsas att vi är lössläppta genom att tvinga alla att hyra dyra kostymer typen.Plus att jag är lite trött o utarbetad just nu. Skulle behöva en break...

royal: Japp. Ska man ha stålmannen cape ska man antingen vara katt eller tecknad figur. Eller åtminstone ha självdistans..

Kim: Inte på den festen. Trust me ;)

A. said...

Hur kommer det sig att Kim slipper spydiga kommentarer om porrspåret?

Och dessutom försökte jag bara spara pengar åt dig. Ett tack tycker jag vart lämpligare...

Ninde said...

A: Kim får specialbehandling för att han är snäll. Du är ond ;)
Dessutom tror jag inte riktigt ni har samma typ av porrstjärneideal..

Spara pengar? Du menar att botox och taskig platinablekning är billigare än the average Buttricks Costume? Vi kanske ska vara glada att du inte sitter på ekonomin ;)

A. said...

Ber då om ursäkt för att du i min värld inte är nära att behöva botoxbehandlingar... Hade väl fel...

Och ond är ett påhopp.