Friday, March 18, 2011

Maskeradfrågan, the sequel

Att öht be Norrlänningen om råd i en dylik fråga är lite som att sätta bocken till trädgårdsmästare. Det borde jag veta vid det här laget. Att jag ändå råkade nämna maskeraddilemmat för honom bör således ses som ytterligare en symtom på hur utarbetad jag är och hur de kosmiska makterna snart borde sända en gratistrip till någon kritvit strand med vajande palmer. Men iaf..

Norrlänningen: Så, ska du gå på fest? (ser inbjudningskortet på kylskåpet.)
Jag: Ja. Suck. Bara jag kommer på vad jag ska klä ut mig till..
Han: Meeh. Enkelt jue. Jag tycker du ska klä ut dig till Laura Croft*. Då behöver du inte så mycket kläder. Jag kan fixa vapenattrapper. Jag: Laura Croft? WTF? Tycker du jag ser ut som Tomb Raider?
Han: Ja. Eller du får väl skaffa en mörk peruk då förståss...

* Ärligt? Finns det någon heteroman mellan 20-45 som inte har en crush på Laura Croft? Någon?

7 comments:

A. said...

Är det stora problemet att killar gillar Lara Croft eller att norrlänningen kan fixa vapenattrapper egentligen?

royal republic said...

pic or i didn´t happen.

och svaret är nej!

Anonymous said...

hehehe ptja jag tror ju att det också finns en anledning till att det är få tjejer som klär ut sig till barbamamma på maskerader :)

A. said...

MsN00b. Skulle vara sjukt coolt om barbamamma dök upp på en maskerad... :D

Ninde said...

A: Ja. För det är ju så supersvårt att knalla in på valfri affär och köpa det menar du? Så avancerat att inte infödda Sthlmskillar klarar av det? ;)

Och Lara Croft, fine by me. Lite undrande bara..;)

royal: Ha ha. Publiken har talat..:D

msn00b: Inte? Trodde det var därför de med Barbafigur klädde sig i svart jämt o ständigt he he..;)

A: Alla kanske inte har dina udda preferenser...;)

A. said...

Okej då... låt oss säga så här. Är det en merit att veta var man kan knalla in och köpa vapenattrapper?

Anonymous said...

hahaha så sant!