Tuesday, June 07, 2011

Dagens icke-solskenshistoria

Årets hitills varmaste dag och jag ligger inte under ett parasoll. Istället ligger jag hemma och hostar och håller på att tappa rösten. Eller "jobba hemifrån" som det så fint heter. Vilket betyder att jag ber folk att ta allt via mejlen. Som om det skulle stoppa förvirrade själar att ringa och älta elände just idag. Det gjorde det ju. Not. Inte har jag någon glass hemma heller. Skandal.*

Men visst får jag mejl. Virusmejl**. Och med det en komplett adresslista från vad jag trodde var en skötsam kille i bekantskapskretsen. Så inte ämnat för mina ögon. Antingen har han som av en händelse sjukt många tjejkompisar med oseriösabimbohetmejladresser. Eller också är han ute på dåligheter big time.
Skulle väl inte störa mig så himla mycket och det inte vore för det faktum att han:
1. Är nygift.
2. Har barn
3. Att vi hade en kort historia way back ages ago när han var singel.
4. Att jag alltid trott honom om att vara en schysst kille.

* Förutom ren vanilj o sånt som inte räknas som motmedel mot ont i halsen..
** Nej, jag klickade inte på länken. I might be blond but not that blond.

4 comments:

Kim da Costa said...

Åh dessa karlar.

royal republic said...

Har man haft samma hetpost sedan 1998, så kan det ligga en massa gammalt skräp med i adresslistor. Döm inte så hårt.

Tycker du skall våga dig ner till kvartersbutiken och investera i Ben et Jerry-glass! Flera olika sorter. De hjälper.

Ninde said...

Kim: Ja, eller hur..?

Royal: Fortsättning följer.. Folk får göra vad de vill. Men jag tycker det är lågt att trassla till livet för småbarn/gravida. Kan man inte vänta några ynka år isåfall med att strula runt?

..och tack, men jag är inte speciellt förtjust i Ben o Jerry. I'm funny that way..;)

royal republic said...

Det tycker jag med, så det så.

Hoppas du inte gjorde som jag sa då, vore trist om du satt hemma och var sjuk och endast hade äcklig glass hemma ;)