Wednesday, August 30, 2006

Mardrömmar

Drömde en skum dröm inatt. Att jag och några från jobbet var på fin fest hemma hos H och hans fru. En stor påkostad fest med massor av ytliga människor från jobbvärlden. Bara H och jag som kastade sorgsna blickar på varandra, utan att kunna låtas om vår vänskap, en olycklig ordlös kommunikation.

Hade en konstig känsla av att inte duga, inte vara "adlig" eller fin nog för dessa människor. Konstigt med tanke på att varken jag eller H brukar bry oss om status.Samtidigt kändes det som om jag var fast och inte kunnde ta mig därifrån utan att det skulle anses väldigt ofint.

Så plötsligt dök min killkusin upp och ville ha skjuts hem, jag fick en anledning att avvika. Det var en kuslig stämning i drömmen, vaknade med en rädsla i maggropen.

Brukar inte drömma mardrömmar, så ett ögonblick undrar man vad den här har att säga mig. Hm, kanske beror på sen middag med M kvällen före. Dax att satsa på sig själv kanske, ta tag i träningen igen.

Ska åka till gymet ikväll, ny termin, nytt kort, nya mål att uppnå.

No comments: