Monday, February 15, 2010

Pestens tid

Inte svinisen då. Utan vanlig flunsa härjar på jobbet.* Trevliga Kollegan har hasat runt i dödsrosslingar sedan förra veckan och nu hemskickad. Vilket innebär att vi blir färre och färre på lika mycket jobb. Halva kontoret går på den där superstarka hostmedicinen med interessanta biverkningar**. Och själv mår jag inte heller sådär jättebra.





* Förmodligen ditburen med benägen hjälp av 2000-talets motsvarighet till brunråttor. Småbarnsföräldrar med barn på dagis. Tycker vi kan låta dem gå på export som biologiska stridsmedel snart. En vagnslast speciellt utvunna dagisbarnsbaciller i Herculesplanet. That'll nuke them bastards.
** Skära elefanter. Typ?

8 comments:

Serafim said...

Bara en sak att göra. Hem och vila...

Kim M said...

Samma här. Dock blir vi snabbt friska igen. Ett dygn i bingen så är vi smärta och rappa som få.

emster said...

Usch, var DÄCKAD i en och en halv vecka pga vanlig förkylning...

Anonymous said...

En riktig norrlänning får inte förkylningar som man måste gå på morfinderivat för att överleva.
Stockholmare däremot tål inte så mycket har jag hört varken av det ena eller andra.


Royal

Miss Baglady said...

jag tycker att alla som blir minsta sjuka ska hålla sig hemma den här veckan, för jag har inte tid att vara sjuk på Alpresan;) ..

fast du får krya på dig söta..

Ninde said...

Serafim: Du menar hem och jobba hemmifrån?

Kim: Såklart vi blir. Ehum. Host..

emster: jo, lite småseg nu..

Royal: Ha ha nä veklingar hela bunten, uppfödda på antibiotika och avgaser he he..;) fast morfinderivatet är de shit när inget annat hjälper och man bara måste få sova en natt..

Miss Baglady: Egentligen tycker jag alla små smittspridare ska hålla sig hemma in da first place. Men gjorde iaf dagens goda gärning och ringde och tog ett möte per tfn istället med en kund som jag vet är gravid, med hänvisning till att jag inte vill smitta henne.

Anonymous said...

Det kan vara bra även när man inte är sjuk :D

Royal

Ninde said...

Royal: He he, nja. Not my drug of choice..;)