Tuesday, February 02, 2010

Helgens Upprepningspromille

Utgång i helgen. Springer på Gammal klasskompis. Numera lokaliserad Way up north. Och den där känslan när man nästan är nykter själv. I jämförelse. Och förundrat lyssnar man på personen framför sig och undrar om alla blir sådär tjatiga efter lite vuxensaft.

Hon: -Nämen, fan vakul att se dig! Bla..bla bla bla... Vet du en sak. Alltså fast du har inte hört det ifrån mig, okey? Vet du att X har ny kille?Jätteny. Fast det är typ hemligt.

En stund senare.

Hon: -Du får inte säga att jag har sagt det. Lova. Inte säga att jag har sagt det.

Jag: -Lovar..( Jag tror nog att jag kan hålla masken nästa gång jag pratar med gemensamma kompis X. Iaf i de hela 3-4 sekunder det kan ta innan jag får hela historien om nya killen av henne själv. Inklusive en detaljerad redogörelse för killens politiska åsikter, hans relation till sin mamma, hans klädsmak, namnet på familjens framlidna hamstrar samt hans eventuella oförmåga att verbalisera sitt känsloliv.)

Hon:-Och varför kommer du inte upp och hälsar på oss någonting? Var ju jättelänge sedan. Du har inte sett vårt nya vardagsrum. Jomen du måste komma. Iaf en helg.

Jag:-Lovar att komma upp vid tillfälle.

Lite senare..

Hon: -Men du måste komma upp och hälsa på oss. Det måste du absolut. Hur länge sedan var det du var uppe? Alldelles för länge sedan. Så kan vi inte ha det..

Ännu lite senare.

Hon:-Jomen klart du ska komma upp och hälsa på. Du kan flyga om du inte vill köra bil. Jag kommer och hämtar dig. Jo gör det. Tar bara en helg om du flyger. Såklart. Du har ju inte varit uppe på evigheter. Lova att du kommer upp...

5 comments:

Miss Baglady said...

Hehe, därför alkohol är bra för dem som har dåligt minne? För allt upprepas tills man bara måste komma ihåg det.

Anonymous said...

eller så är det så att alkohol helt enkelt förstärker jobbiga karaktärsdrag...?

Kim M said...

Håller med båda ovanstående talare. På gott och ont kommer spriten... som allt annat.

Miasworld said...

Om du själv hade tagit ett par glas hade ni antagligen hängt hela kvällen och du hade tyckt att hon var SÅ trevlig och kul och vad roligt att hon vill att du ska komma och hälsa på...:)

Ninde said...

Miss Baglady: Förvisso. Fast lite av en ond cirkel. Ju mer alkohol, dessto fler upprepningar som man minns mindre och mindre av, som leder till fler upprepningar...;)

Stinnepigen: Det med..

Kim: Förvisso.

Mia: Ha, ha ha säkert. Fömodligen hade det räckt med färre glas för mig med eftersom jag är mindre..;)