Monday, November 15, 2010

Sickleave

Men kan man få vara sjuk på det här stället kanske? Vad hände med den där gamla goda tiden då sjuk betydde bädda ner dig i soffan med en kopp te och en bra film tills du blir frisk? How I miss those good old days. I motsats till att smälla i sig artificiella substanser och tvingas stappla till jobbet ända till fredagen då man kan crasha i säng hemma. Nåväl. Fått vila upp mig lite i helgen iaf. Återkommer om jag någongång slutar hosta lungorna ur mig.¤ Med en recension av den senaaste SATC filmen. Av mina kära små pensionärsgrannars flyttplaner. För mig. Samt den där extrastarka hostmedicinen jag överdoserat en smula den senaste tiden. Blir nog bra.*Host* Bara jag får lite tid till. *Host* Tid att sova.


¤ Tänk Nicole Kidmans rollfigur ur Molin Rouge här. Blek, skör, svimningsbenägen hostandes lungorna ur sig. Fast tyvärr utan Ewan Mc Gregors armar att svimma i...

4 comments:

Kim da Costa said...

Jag hör dig!
Min "sjukskrivning" slutade i extrajobb.
Det är nya tider nu...
Krya på dig.

royal republic said...

Stackars liten. Hoppas du mår bättre imorgon. Angåendefilmrecentionen så har du allt du behöver om du klickar på min blogg..men det visste du kanske redan :)

Serafim said...

Du får väl påtala för din arbetsgivare att de får hyra in honom till dig!

Ninde said...

Kim: "..det är tuffa tider, för en del. För en drömmare...." :)

royal: Tack! Såg det sen... Ska kommentara...

Hyra in vem? Ewan Mc Gregor? Mja. Lite i kortaste laget kanske. Å andra sidan skulle jag få ha honom ifred då...;)