Friday, February 18, 2011

All Black Hearts Day

Pratar med killkompis som sitter på andra sidan jorden. Ärkecynikern. Påminner honom om det där kommersiella jippot. Han har väl inte glömt? Nejdå. Jodå han vet om det. Flickvännen hade skickat kort..

Han:- Kan inte fatta vad som har flugit i henne? Fatta att hon skickade ett alla hjärtansdagskort till mig.
Jag: - Men, det var väl snällt..?

Han: (bedrövat)- Men det var liksom änglar o glitter o skit på det. Till mig. Känner hon mig inte eller? Det är verkligen inte likt henne. Tror du det har hänt något?

Jag:-Äsch. Hon saknar dig ju bara fattar du väl. Du sitter på andra sidan jorden och hon blev väl bara lite sentimental.

Han:(misstroget)- Men då kunde hon väl ha valt ett bättre kort. Fatta. Änglar. Glitter.. Får ta ett snack med henne om det när jag kommer hem..

Jag:-Ha ha. Och vad skickade du till henne?

Han: -Äh. Äsch. Fan. Alltså..

Jag:*strängt* -Du skickade väl något iaf?

Han:*motvilligt* -Okej. Skrev några rader..typ.

Jag:*en smula skadeglatt* -Du skrev en dikt? Aha, en kärleksdikt...

Han: *småsurt* -Typ. Fast det var bara för att jag inte hittade något kort med smådjävlar på som jag egentligen ville...

6 comments:

emster said...

Hon kanske var ironisk!

Ninde said...

emster: Ha ha ja det var vad jag sa också först. Men han var mer inne på att hon måste ha slagit i huvudet väldigt hårt...;)

Anonymous said...

Men Gud. Män och dess kreativa förmågor, eller avsaknaden av dessa. Han får väl göra ett eget kort med smådjävlar på om det saknas på marknaden! Hade jag gjort :)

Serafim said...

Hahaha! En dikt.. cynisk eller?

Kim da Costa said...

Ha ha ha. Änglar och glitter och skit. :-)

Ninde said...

Diva: Nja. Alltså utgick väl ifrån att det var elektroniska kort vi pratade om (pga avståndet.) Och tror inte han är så haj på att fixa egan sådana..

Serafim: Ha ha nja. Banal-ironisk om man får tro honom. Orkade inte vänta på att han letade fram den. Så interesserad var jag inte..

Kim: Ha ha ja. Ain't it scary..;)