Thursday, February 24, 2011

I morse på The café

Travar in som vanligt på väg till jobbet. Hejar och småpratar lite med baristan. Beställningsord överflödiga. Hon vet vad jag vill ha. Som alla mornar. Fast den här morgonen noterar jag att det är lite ny inredning. Det sitter två killar vid disken som inte brukar sitta där.

Kille 1: (Nyfiket)-Va, vad får hon för något* i kaffet? Varför fick inte jag sånt för?
Baristan:(Leende) -Det är sånt som bara stammisar får.
Kille 1: (till mig) -Va? Är du stammis? Jag har inte sett dig här förut.
Jag:(Suck. Så många ord. Så tidigt. Men okejdå)
-Jo. Är här var och varannan morgon såhär dags ju..

Kille 2: (petar till sin kompis i sidan) -Ja, titta nu vad du missar. Jag har ju sagt åt dig att vi ska börja gå hit tidigare på morgnarna...

* Kanel.

3 comments:

Peppe said...

hahaha! cafét får väl börja betala dig för att du drar dit fler kunder.

Anonymous said...

Hahaha! Ja, dom har missat nåt! :-)

Ninde said...

Peppe: Precis. Eller det gör de ju iofs redan. Brukar ofta få lite extra..;)

lacatte: Ha ha tja vettetusan. Jag är nog en lite bättre människa efter den där morgonlatten än innan..;)