Tuesday, February 15, 2011

Dagens chock

Den där högutbildade, lätt fårade äldre* mannen som man känner igen ifrån ett tidigare jobb. Springer på honom på väg till ett möte. Han håller ett litet** sött barn i handen. Man tänker, åh vad gulligt, han måste vara ute med barnbarnet. Å så är det hans dotter. Uäk.***



* Som i minst pensionsålder fast jobbar lite på konsultbasis numera typ.
** Typ 4-5 år.
*** Okej jag har bott på Rivieran. Fullt medveten om att det finns folk som gillar konceptet äldre framgångsrik man och betydligt yngre kvinna. Blev mer lite chockad att det var just han. Han med en lite mysfarbror framtoning liksom. Känns lite som när man insåg att även föräldrar faktiskt fortfarande kan ha sex. Man inser att det nog är så. Men man vill helst inte tänka på det..

3 comments:

Kim da Costa said...

Jag börjar tro att de mogna herrarna är betydligt bättre än de jämnåriga. Så jädrans omogna och svåra.

Anonymous said...

Jag hävdar att min mor är oskuld till dags dato. Obefläckad avlelse alt. det lite mer vetenskapliga alternativet provrörsbefruktning. Jättemoget, jag vet :)

Ninde said...

Kim: Mja. Tycker mest att jämnåriga killar verkar förläst sig på Veckorevyn. Nån jävla biologisk villa, vovve,volvo,knodd- klocka...;)

La Diva: Moget eller inte. Helt säker på att du är inne på rätt spår där. Sådärja, och nu pratar vi inte mer om det..;)