Wednesday, February 23, 2011

Kick off and downhill i helgen


Ni vet ett sånt där tillfälle till påtvingat gemyt då du förväntas umgås med dina med och motarbetare under mer avslappade former. Som..

* Att ge upp försöken att förklara för Mellanchefen (aka Mr almost Never been outta town) att det inte nödvändigtvis behövs en flaska T-röd för att göra upp eld.¤

* Att försöka få Trevliga Kollegan att förstå att ingen på allvar mixtrat med hans åkdon för att få honom att komma sist i stjärtlappsracet.

* Att själv lyckas avhålla sig från att döda någon. Någon som inte har vad som alltid kommer så jävla olägligt som möjligt. När närmaste toa ligger två mil bort, längst ner för en brant trappa för att sedan skala av sig tusen lager skidkläder. Tacksomfangud. Det där planerade du bra.


* PP. Also known as PuckoPointPresentation. Men suck. Bara att konstatera att alltför många medelålders individer inte klarar av att prata o visa bilder samtidigt..

* Frisk luft och motion. Samt fri fjäskchoklad. Mainly the reason I survived.
Träningvärk efteråt. Att boka in personlig tränare på sjukt tidiga morgontiden på gymmet i tisdags var kanske inte min allra brightaste ide. Känner mig som ungefär 80 nu. In a good way. Saknat träningen. Var liksom dags. Alla varningstecknen var där. Som lite för många dagar med för mycket jobb. Dagar då jag lätt darrig vid elvatiden kommer på att jag inte ätit någon middag o rätt lite lunch.. Sånt som lätt händer mig om jag inte tränar o har mkt på jobbet.





¤ Korvgrillning the Mellanchefs way. With a touch of T-röd..Uäk.

3 comments:

Anonymous said...

hahaha spot on! Verkligen. Möten om framtida möten - check. Powerpointpresentationer med obligatoriska clipartbilder på lysande glödlampor och alldeles för många slides typ hela talet nedskrivet och läst innantill från slidesen - check
Ahh, corporate culture, you gotta love it.
Ingen korv grillad med t-röd dock, men vad sägs om lacknaftagrillat lamm? Smakar bättre än vad det låter kan jag intyga, dock är hälsoeffekterna än så länge okända.....

royal republic said...

Inte nödvändigtvis en flaska, men skitkul!
Det är även viktigt att inte säga pp, powerpointpresentation eller något annat lökigt. Man skall se ut över församlingen och låtsas skämmas lite (med illa dåld stolthet) och säga "Jag skall bara dra några slajds"
Å så håller jag med divan om det där med Clipart...Var fan hittar dom skiten? Sista cliparten jag såg var en lotsbåt som drog en stor båt, en jättestor båt. Projektledaren var tydligen lotsen. Vilka vi var framkom inte exakt, men jag har mina misstankar.

Man borde starta en dåligallegoriblogg med endast clipartsagor.

Du har förövrigt rätt, Ninde...skriver för lite, svårt att sluta i kommentarsfältet.

Kim da Costa said...

Ha ha. Finemang.