Monday, February 07, 2011

I Helgen lärde vi oss att..

Träffade Mr Player och hans tjej på fest. Vet inte vad som var mest skrämmande. Mr Player i 80'tals tema inklusive långhårig peruk. Att flera personer försökte få mig mer välvilligt inställd till singelkille X genom att påpeka hur mycket pengar han tydligen har.¤ Att man då och då påminns om att Mr Players tjej är sjukt mycket yngre än alla andra närvarande när hon inte har samma referensramar. Eller att jag
och Mr Player, aka Mr Very Important Businessman nostalgiskt satt och försökte erinra oss texten till smurfsången. Detta utan att ens ha druckit speciellt mycket. Alls.

Sedan åka hem till kompis. Blir lite hungrig på kvällen. Komma på idé med ägg benedikte. Fast kompis utan ättika i kylen. Värsta misären. Komma på snilleblixt. Sms:a killkompis aka our nakna kocken. Jodå vit balsamvinäger borde funka. Göra ägg. Äta ett ägg. Må jätteilla. Söndag på vatten bröd o självömkan. Tacka nej till barndop i sista minuten med dåligt samvete. Tvinga mig tvätta lite. Men mest ligga ihoprullad i soffan och tycka synd om mig själv. Framför "Sense and Sensibility". Lite önska mig tillbaks till tiden då en gentlemän red runt och citerade Shakespeare och det ansågs som en helt okej sysselsättning att vandra runt och plocka snäckor och drömma om Mr Right.¤¤




¤ Och? God for him then. Gäsp.

¤¤ Män som kan citera Shakespeare idag brukar väl mest tillhöra kategorin 55 åriga engelskalärare med lärarrumsandedräkt. Tyvärr.

6 comments:

Anonymous said...

Män som kan citera shakespeare idag har dessutom troligtvis tweedkavajer med skinnlappar på armbågarna. Och det är inte ok nånstans :)

A. said...

Skulle just slänga fram de Shakespeare citat jag kan. Som faktiskt inte är många men troligtvis fler än mina jämnåriga kamrater i alla fall. :D

Men fastnade ju på tweedkavajen med skinnlappar på armbågarna nu. En sån skulle jag verkligen vilja ha hehe...

Och nej, det är bara mentalt och modemässigt jag är skitgammal tydligen... ;-)

Serafim said...

Nja finns en hel del killar som läser typ litterturvetenskap som kan citera Shakespeare.. och som inte är 55 år gamla. Att de sen är konstiga på andra sätt får man väl ha överseende med antar jag..

Men i övrigt håller jag med. Mer gentemen som rider och citerar Shakespeare!

royal republic said...

Låna mig ditt öra. Låt oss höra en hjärtgripande replik: Dagens gentlemen kan säga "du har ju hela helgen på dig" och andra catchy reklamslogans.
Å, detta berättar allt

det var; ord ord ord.
;) utan tweed men med google, Vi kan inte alla vara mästare.

Ninde said...

La Diva favorita: Tweedkavaj? Möjligen okej om man tillhör någon urgammal adelfamilj med lantegendom. Hyser ett stall fullt med fina jakthästar samt lystrar till namnet Archibald....;)

A: Tss. Lost all fashion sense in da Highlands, have we?

"Som faktiskt inte är många men troligtvis fler än mina jämnåriga kamrater i alla fall"

"..än mina jämnåriga kamrater"? Kamrater? Jisses. Har du slagit i huvudet o gått med Ohly o co eller är dina jämnåriga "kamrater" också 30 på det 70:e? ;)


Förvisso inte svårt att slå den gängse nollan. Även om det egentligen gällde "love sonnets" i filmen om man ska vara petig. But beggars cant be choosers så hyfsat känd engelsk poesi före 1900 talet räknas som godkänt..;)


Serafim: Litteraturvetare? Du menar att det finns heterokillar som faktiskt läser skönlitteratur menar du? ;)

Royal Republic: Ord, ord, ord. Upp flyga orden men tanken stilla stå... Because first impressions last? :) Och nej, vi kan inte alla vara mästare. Några av oss måste stå vid sidan om och skaka på huvudet åt deras excentrism också..;)

royal republic said...

Hehe, helt rätt.