Friday, January 29, 2010

Torsdagskväll i Storstaden

Trött efter en stressig jobbdag. Hade sett fram emot att ha en lugn hemmakväll med långt skumbad i nya badkaret. That was not to be. Istället middag på stan med tjej från Hemstaden. * Längre föreläsning om magneternas underbara värld...

Hon: -Bla, bla, bla fantastiskt...hjälper mot allt möjligt...bla bla..ökar förbränningen..
Jag: -Uhm. Um. Vad exakt gör den? (Är det bara jag som utgår ifrån att allt är lurendrejeri tills dess att motsatsen är bevisad?)
Hon: -Bla bla bla....ökar microcirkulationen. På cellnivå...(insert lite NkB nivå cellförbränningstermer här)
Jag: -Ok-ej (ska jag orka?) Hur vet du det? Forskningsrapporter?
Hon:- Det finns en film om det. Jag har sett den två ggr. Men man måste nog se den fler gånger för att förstå allt. ..
Hon: -Jag tror den finns på You Tube också...
Jag: -You Tube? (Såja. Le snällt nu. Inte hånskratta. Inte hånskratta..)

Hon: -Jo men den funkar. Har testat på flera stycken redan.
Jag: -Ok. Hur funkade det?
Hon: -Bra. Eller alltså. Min lillebror fick en massa eksem överallt.
Jag: -Men det var väl inte så bra?
Hon: -Så då kollade jag på tillverkarens hemsida och det stod att man kunde få det. Att man måste bli sämre för att kunna bli bättre. Han hade säkert en massa skit som måste rensas ut.
Jag: -Är du säker på att det där? Att det är så bra?
Hon:-Jo. Fast man får inte cancer eller så av det. Det har jag kollat..
Jag: -?!?
Hon: -Jo, för det här är likström som är naturligt. Cancer får man bara av växelström.
Jag: -Likström? Eh..alltså.. (Jomen vänta nu här...visserligen var inte fysiklektionerna ledda av Elake Arne mitt favoritämne i skolan. Men..orka. )

Hon: -Jo alltså vi är ju inte gjorda för att sitta stilla. Utan för att vandra och söka föda..
Jag: - Sant. Men..?
Hon: -Alltså likström förekommer naturligt i naturen. Och då vi vandrade runt så utsattes vi för den automatiskt..

Jag: -Eh..och?

Hon: -De här magneterna fungerar likadant. Alltså du sover. Fast kroppen tror att du gått runt. För den känner av magnetfälten. Det är därför den förbättrar cirkulationen..

Jag:-"Känner av " magnetfälten?

Hon:-Ja. Eller alltså, det sker på cellnivå. Den ökar microcirkulationen. Förbränningen. Kroppen känner av magnetfälten och tror att du har varit ute och gått. Fast du har sovit. Typ.

(Men strålande. I've gotta get me one of those. Iaf om man kan få kroppen att tro att jag varit förbi styrketräningen med. Tänk vad vältränad jag kommer bli.. uj, uj..)


* Av modell trevlig men lite väl okritiskt hm..alternativ ibland.

6 comments:

Liz said...

Vi kan byta. Jag tar hermstadstjejen med magneterna, du kan få min mor som just har läst en "vetenskaplig" artikel om att män inte blir kära i kvinnor som har höga röster och därför väser 2sänk rösten" var fyrtioåttonde sekund.

Liz said...

Obs rättelse, med kära i ovanstående kommentar menas givetvis "så kära att de gifter sig". Annars kan det kvitta (underförstått i mamis värld)

msn00b said...

Men alltså...pass? Hur i hela friden lyckades du hålla masken?

Anonymous said...

Cynikern Royal karvar guld i den här historien.

Har den bestämda åsikten att den enda magnetism som kan leda till någon form av förbränning är den animala magnetismen.

Royal

Kim M said...

"..man måste bli sämre för att kunna bli bättre.." HAHAHAHAHA.

Ninde said...

Liz: Ha ha deal. Jag kan sänka rösten especially för henne. He he.

"Kära så att de gifter sig." Ha ha. Självfallet. A ring a round the finger to feel complete. T om min mamma har börjat visa oroande gifta bort tendenser lately..;)

msn00b: Jag är van. Vet att hon är lycklig i sin värld och tycker vissa saker är lite småkul själv. Är väl mest när hon lägger ut tusentals kronor på måttligt vetenskapligt förankrade analyser som jag är riktigt kritisk...

Royal: Ha ha må så vara. Såhär oss cyniker emellan..

Kim: Man får ju hoppas att man inte behöver dö och återuppstå först bara..;)