Thursday, June 10, 2010

Lördagen. Fest med Mr Player o co

* Undgick med en hårsmån att bli kramad av en nyduschad och lagom blöt Mr Player när jag anlände. Minus skjorta.

* Pratade snällt på nuvarande Ms Player samt säga rätt namn utan att sammanblanda henne med någon annan Mr Player dam. Guldstjärna till mig där. Verkar dock vara seriöst mellan de två numera gifta. Peppar peppar ta i trä. Den obotliga romantikern i mig vill ju gärna tro att de ska leva lyckliga i alla sina dagar.# Även om jag inte är helt förtjust i uppgiften att behöva göra ett antal tjejer besvikna genom att meddela dem att de kan sluta hoppas nu.

* Kvällens Generation-Kill-Kille. Peka-med-hela handen, kalla sina polare vid efternamn och tycka lumpen var livets höjdpunkt-kinda guy. Nu annonserade han att han hade skaffat ny mejladress. Med värsta Top Gun feelingen. Via en server modell jättegrön. Precis hur tufft som helst. Dessutom hade han fått sig en uppgift tilldelad. Of da Band of Brothers. Tropa de Elite. Nu kunde vi vanliga dödliga f***a runt med våra löjliga hot- och gmail konton. Han hade sitt på det torra. Med fullgod säkerhet.

* Kvällens återseende. En av Mr Players killkompisar. Som jag inte sett på ungefär 5 år.5 år han uppenbarligen tillbringat med alldelles lagom musklerbefrämjande träning. Some grow old. Some grow up real nice. Precis som när jag såg honom för 5 år sedan var han i Mr Players närhet i egenskap av att sälja någon av Mr Players fem miljoner statusprylar. Fortfarande lyckligen ihop med samma tjej sen gymnasiet. Verkar som om Mr Player har den effekten på vissa av sina av sina killkompisar faktiskt. Kanske för att han själv är lite av ett avskräckande exempel. Eller var. Hoppas vi.

* Lärt mig vad hattbrätte heter. På tyska. Och ytterligare en avdelning av hjärnans minnesbank har fått något fullständigt oviktigt att sysselsätta sig med.##

* Utgång. Senare. Där träffa på Datakillen av alla människor. Som inte är någon typisk datasnubbe. Så svårt att föreställa mig honom knattra på tangentbord. Mer byggd för att krossa dem med bara händerna. Stor stark kille. Spelat rugby och byggd för det. Typen som obehindrat skulle kunna lyfta upp och bära runt på en tjej en hel kväll tills hon bad om att bli nersatt igen. Dock hur snäll som helst och nästan lite blyg.¤ Fattar inte grejen. Hundra kilo och vekare psyke än de flesta 50 kilostjejer jag känner. Om jag vore sådär stor och stark skulle jag inte backa för någonting.¤¤ Rätt förtjust i mig sen ett tag tillbaks. Spenderade tiden med att tala om för mig hur snygg, smart och rent allmänt fantastisk han tycker att jag är. Sen vilken bra idé det vore om jag följde med honom hem.

* Tjej. Bekantas bekanta. Som inleder med att annonsera att hon blir asjobbig och jättelabil när hon dricker. För att sedan utan att tveka beställer en Long Island Icetea.



# Som i lyckliga bara de två då. Utan att Mr Player har ett gäng andra damer parallellt. Would be a first for him.
# # Hutkrempe. För den som av någon obskyr anledning undrat.

¤ Inledde med att tala om att han inte hört av sig på ett tag. För att han inte vågat ringa. Ifall jag skulle tyckt att han var jobbig.
¤ ¤ Skarpladdade vapen och 20 rabiata fotbollshuliganer med baseballträn undantagna. Möjligen.

7 comments:

Mr E said...

Haha, du är grym på att beskriva personligheter! Jag ser dom verkligen framför mig när jag läser det du skriver. Och ofta har man liknande i sin egen bekantskapskrets.

Han muskel-datakillen. Det kanske är just för sitt veka psyke han skaffat sig 100 pannor muskler.

Liz said...

Låter som tt helgen ovanpå allt bjöd på riklig förekomst av biceps :) /Liz, den bicepsskadade

Lilith said...

Hoppas att allt löser sig med jobbstrulet och att sömnen kommer tillbaka :)

Anonymous said...

You got him in the right spot!

Anonymous said...

Haha det låter som skön kille =)
roligt beskrivet. Du är bra på det du gör.

Ninde said...

Mr E: Tackar och bockar. Ha ha ja. Fast han är liksom stor i sig själv också..

Liz: Förvisso. Next time I'll call you babe..;)

Lilith: Någorlunda. Tack för omtanken! :)

Anonym: He he. Yes :)

Anonymous: Tack! :)

Anonymous said...

Ha ha, helt underbart beskrivet, känner igen typerna så väl från min umgängeskrets. Antar att det måste finnas minst en av dom i varje gäng :-)