Tuesday, June 22, 2010

Bröllopsyra i helgen

Lördag: Shopping. Haircut unt uppsättning. Tragiskt nog inte av min vanliga eminenta klipptjej då jag inte hunnit förboka och hon hade den dåliga smaken att vara utomlands ett tag. Fick nöja mig med en tjej hon rekommenderat. Vilket i sig var en nära döden upplevelse innan jag upptäckte att hon var inte var en total katastrof. Iaf.



Sedan klä upp sig. Ta bröllopschokladen under armen och bege mig för att joina tjejerna för middag. Halloumiost, grönsaker och kött med fransk potatissallad. Och bubbel. Massor av bubbel. And glamour.



Europas kungligheter. Och klänningarna. Ack de klänningarna...



1. Victorias. Vi enas om att det var helrätt att balanser upp den slöjan och de smyckena med en stilren klänning med vackert fall. Att Engsheden är om inte en gud så åtminstone en halvgud.

2. Madeleines ljusare blå. Som iaf hon passar sjukt bra i.

3. Att Ebba von Sydows kungsblå är skitsnygg i all sin enkelhet. Den svarta hon bytte till var inte heller fel alls. Vill. Ha. Nu.



Och talen...

1. Prins Daniels. Helt enkelt kungligt. Bättre reklam för monarkin kunde ingen ha önskat sig. En prinsessa som sitter uppe en hel natt för att skriva 30 kärleksbrev till sin älskade och en prins som i ett glödande vackert tal tackar henne för det. Det är sånt som får en att känna hopp för världen igen. Och bli lite tårögd om vi ska vara ärliga.

2. Pappa Westlings. Något så ovanligt som en svensk som kan det där med att hålla tal. Sådär så att man blir glad av det. Muchos ethos där.

3. Kungens. Ja han är ju Kungen. Alltid sympatiskt men lite stel. Dock inte för mycket begärt att han får tala på svenska och att utländska gäster får en översättning att följa. För allas skull.



Och brudparet. Åh. Bara åh. Det där är fan äkta. Äkta, tår i ögatframkallande romantik. Not just me being a romantic at heart.

9 comments:

Miss Baglady said...

Ja pappan och Daniels tal var så himla bra. Såån närvaro. Man imponeras.

Kim M said...

Ja, det var vackert. Och du var nog vacker i din eleganta frilla.

Serafim said...

Jodå visst såg jag vigseln. Och lite här och där. Men väldigt fint bröllop. Kommer att gå till historien inte minst för att det var så fint.

Anonymous said...

Men ack så det går.
Ska man vara eller icke vara? ..
Monark eller Republikan. Jo helst republikan kan nu. Det räcker med en president. För dyrt med monarker. Its like a pain in the ass att ha dom. Shit en lyx kryssning med ett skepp för 80miljoner + nästan 200miljoner för ett simpelt bröllop.

Va fan händer med oss drabbade liksom. Ungdomar + gamla ,skolor och mycke mer. Pengarna kunde göra mer nytta men nej!.

Men ändå grattis daniel och viktoria the Viktorius princess

msn00b said...

Dagens insikt: Jag är störd. Klickar som vanligt hit för att kolla om du skrivit något mer och VARJE GÅNG läser jag "hair cunt" istället för haircut unt".

Förlåt mig och min störda hjärna.

Anonymous said...

kan tänka mig ett liknande brölopp om svenska folket betalar....japp ja e tydligen en romantiker

royal

Serafim said...

HALLÅ rymt eller???

msn00b said...

ok allvarligt, lever du? Tant är orolig.

Ninde said...

Miss Baglady: Man gör så.

Kim: Helt okej iaf. SOm tur var.

Serafim: Aspelut!

Anonymous: I beg to differ. Avlönar hellre ett stabilt och välfungerande kungahus än ännu fler politiska pajjasar.

msn00b: Ha ha. Ingen fara honey. Och tack för omtanken. Jag är okej nu.

Royal: Det gör vi nog gärna. Iaf om ni båda är offentliganställda...;)

Serafim: Japp. Rymt länge. Or more like I wish I had.