Saturday, June 05, 2010

..och sen

Jodå. Han som inte kunde bestämma sig ringde på fredag em. Hade väl inte riktigt bestämt sig. Undrade om han kunde få fundera lite till. Fanns det någon möjlighet att han kunde få tänka någon dag till? Sen ringa mig på mobilen. Om det var okej att ringa en söndag. Och det tog all min självbehärskning för att inte svara; Sure. Why not. Det är ju inte som om jag har ett liv utanför jobbet eller så. Lever för att jobba helg för velputtar som inte kan bestämma sig men ändå vill få allt klart innan måndagsmötet. Verkligen.

Nu ska jag gå en långpromenad i solen och tröstshoppa lite. Och sen gå på fest och dränka mina sorger.

4 comments:

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=TySlCxK6snw

Ninde said...

Anonym: :D

Liz said...

Men alltså, Gud vad jag känner igen och HATAR det där med all den brinnande passion jag kan uppbringa. Har flera gånger fått oförstående blickar av styrelser med egna golfplaner över helgen att "vadådå det här styr du upp till på måndag" (en gång efter ett samtal på min privata mobil på en söndagkväll)....jo eh, har liksom aldrig sagt att jag inte KAN men draaa åt helvete vad jag får offra för att ni inte hade vett att meddela samma sak tidigare liksom. Frågan är, tror de att vi kan gå på vatten och fixa mirakel på 10 % av tiden det normlt tar eller är det ren lättja och nonchalans. Nåja, hoppas du får en fri helg den här gången iaf...

Ninde said...

Liz: Word! Och naj. Lite jobb blev det. Mest för att mycket måste vara klart nu innan sommaren..