Monday, August 09, 2010

Tales from Hemstaden

S på besök, ser ut över nejden : -Ah. Såhär borde man fan bo.
Jag (luttrat): -Mmm..*
S: -Men seriöst. Flytta från stan och stressen. Skaffa gård. Några hästar...
Jag: -Han som bor i den där stora gården vi sprang förbi i morse är singel..

S (något skeptisk): -Var det inte han som du beskrev som typ liten o fånig?
Jag: -Eh..jo iofs.* * Men gården är fin..
S:- Ha ha jo iofs...
Jag(uppmuntrande): -Skulle bli en bra hästgård...
S:-Ha ha sant. Om man ser det så.. (tankepaus) Vad sa du att han hette nu igen?

* Oh here we go again.. Come back here in freakin' novembah and we'll talk business..
** I did? Det är sånt som får mig att fundera på att börja tänka innan jag talar.

6 comments:

Kim M said...

Om mannen är åtminstone okej och gården är fin så funkar det nog! Go for it.

Serafim said...

Haha! Hästgård.. inte så dumt. MEN det ska ju vara en karl som är nåt att ha. Fast kan ju rent hypotetiskt vara så att man ändrar sig med tiden...

Anonymous said...

Han är och låter som en stabil filur ser ut som han kan sätta hästarna och djuren på plats. Nåja en sån tackar man inte nej till ;) Gröna fingrar

A. said...

Gifta dig, skilja dig, kräva hälften och sen ha en halv hästgård? (som då naturligtvis blir hela din hästgård. :D

Anonymous said...

Den som söker han hittar och blir farligare i längdens gång. Som i remember the titans

Ninde said...

Kim: Eh. Nä. Bara nä.

Serafim: Du menar att han slutar vara alldelles för kort med tiden?

Anonym : Tyvärr inte den stabila typen. Heller.

A: Eh. Nä. Ingen hästgård i världen skulle kunna få mig att gifta mig med någon som är nästan lika kort som mig. Dessutom. J a g behöver inte gifta mig till en hästgård. Tänker ärva en. Syrran o jag har långt gångna oseriösaplaner på att expropriera lite byggnader o göra om till ridhus. He he..

Anonym: Sure about that?
Och du/ni anonyma. Hitta gärna på ett nick så jag vet vem som är vem av er! :)