Wednesday, September 15, 2010

Helgen som var sammanfattad..

Cykla/simma långpass med S. För att i någon mån kompensera för ond tå och brist på joggning just nu.

Tjejmidddag hos S. En av de sista då hon har fräckheten att flytta framöver till ett inte alls lika hippt område. Utan att ta hänsyn till att jag och M då förlorar en av de bästa festlägenheterna vi förfogat över. Skandal.

Lite udda meny på middagen föressten. Choklad-chili-vin gryta. Smaken inte alls lika groundbreaking som på bilden i Den Avancerade Receptboken hon använt sig av. Jag och tjejkompis som varit i Frankrike räddar situationen genom förklara att det mesta kan räddas genom att tillsätta mer vin*. Om då inte bara i maten.

Sedan utgång. Hamnar i politisk diskussion. Först med S som som vanligt inte röstar som mig. Förklara att jag inte vet vad jag ska rösta på i år. Fortfarande.

Hoppfull kille: -Men jag vet. Du kan rösta på mig istället. Skriv mitt namn på en tom valsedel bara...

Jag: -..och varför skulle jag rösta på dig?

Hoppfull kille: -För att alla söta tjejer får skattelättnader. Och avdrag för skor och sånt..

Jag: -Var det det bästa du kom på?

Hoppfull kille: -Men. Alltså. Okej. Jag är bra i sängen också..



* Ni som sett något gammaldags rejält franskt matlagningsprogram vet att grundidén med matlagning är att koka allt i vin. Under glatt småprat tillsätta ännu mer vin. Smaka av. Prata lite till. I med mer vin i grytan, kanske lite kryddor. Resten av vinet till gästerna. Och voilà- ett masterpiece.

4 comments:

Anonymous said...

Kom igen sluta med politik hela tiden du tråkar ut oss

Serafim said...

Choklad-chili-vin gryta??? Låter rent ut sagt ganska läskigt!

Anonymous said...

Men alltså, jag tycker personligen inte att det är något fel på skoavdrag, ropen skalla louboutins åt alla, liksom. Kan baraleda till världsfred.

royal republic said...

Var han det? Bra i sängen alltså.
^^