Monday, September 27, 2010

Ja, det är härligt med måndagar

Jamen sådärja. Vi drar igång måndagen direkt med problem och utskällningar*. Hur ska man annars veta att man lever. Dessutom ska jag tydligen översätta ett franskabrev av modell längre privat nu också.

Eftersom mejlets avsändare tydligen lider av den vanföreställningen att hennes engelska på något sätt** skulle vara sämre än min franska. Så, vad kan den här j-vla dagen mer ha att bjuda på? En liten spontan jordbävning kanske, när vi ändå är igång? Come on monday, hit me with your best shot, see if I care.




* Och då har jag inte ens hunnit öppna munnen om valet än.
** Okej, jag pratar bättre franska än hon engelska. Men hennes skrivna engelska kan fan inte vara sämre än min franska just nu.

6 comments:

Peppe said...

Lår inte måndagen ta dej! Du måste balansera upp den med att skämma bort dig själv odentligt ivkäll.

Anonymous said...

Det är nu man surfar resor till solen, dricker en kopp äppelte och tänker "det hon inte vet är att på var tredje ord i brevet står det "penis" "

Serafim said...

Låter som en alldeles vanlig månadg ;)

Ninde said...

Peppe: Tack honey! Betydligt bättre idag. Gick o tränade efter jobbet. Enda som hjälpte en sån dag..;)

msn00b: He he he. Hade iofs tänkt svara på engelska. Ou peut-etre pas..;)

Serafim: Nja. T om ännu jävligare än vanligt..

Miss Baglady said...

Säger som Peppe- passa på att skämma bort dig själv. Även om det är onsdag idag.

Ninde said...

Miss Baglady: Thx honey. Och välkommen hem..:)