Wednesday, September 01, 2010

Mr Player II?

Bekantskapskretsens Mr Player verkar ju hålla sig i skinnet.* Just som man börjat tro på människosläktet igen. Så. AW i Storstaden. Springer på en annan manlig bekant.** Som glatt anförtror mig lite skvaller om sin senaste dejt. Och nej, han är inte singel.

Jag (motvilligt): -Uhm. Så. Vem är hon?
Han(stolt): -Hon är min sambos chef faktiskt.

Jag: -Eh. Alltså. Du har väl inte?
Han (flin):- Nä. Men kan mycket väl bli så..

Jag:-Men skärp dig. Hennes chef?! Lägg ner medans tid är..
Han(rättar till slipsen):- Men, men..hon är skitsnygg. Och gillar MC...***

Jag(skakar domedagsaktigt på huvudet):-Oh, I forsee trouble..
Han (uppriktigt förvånat) :-Tror du?






* Iaf har han inte setts ute i vimlet hånglandes med någon annan än sin nyblivna fru. Alltid något.


** Som i bekant jobbandes i samma kvarter. Inte ex dårå.

*** Tydligen jätteeftertraktat av någon som emellanåt hänger av sig den special importerade sidenslipsen för att leka Easy Rider som enda botemedel för karriärtristessen.

6 comments:

Serafim said...

HAHA! Det är fasen karlar i ett nötskal.. att göra en komplett idiot grej som det här. Och verkar uppriktigt förvånad...

Kim M said...

Åh nej!
NEEEJ!
Alltid är det nåt.

Saga said...

Kräks.

Ninde said...

Serafim: Ha ha ja. Han lyckades
t om med "förvånad och oskyldig"-uppsynen...

Kim: Alltid. Men. Can't live with em' can't live without em'...;)

Lucky: Mja. Härdad..;)

Hon Som Kysst Alltför Många Grodor said...

hahaha...nä usch det är ju motbjudande...men det gör det hela inte MINDRE sant..
så ser det ju ut..!!!

Ninde said...

Hon som kysst alltför många grodor: Ack ja. Kanske dax att blogga om det du med? :)