Tuesday, December 15, 2009

Och julfest med jobbet..

Den där kvällen med glögg i glada med och motarbetares lag.

* Där vi kan börja med att konstatera att inledningen med glögg på nästan tom mage inte kanske är världens smartaste move. Tanken att två skumtomtar skulle stoppa glöggen ifrån att ta hissen rakt upp var kanske inte min smartaste plan ever. Inte fan hjälpte en peppis med ädelost till heller. Totalt värdelösa.

*Trevliga kollegan. Som faktiskt är en av få människor som bara blir roligare när han dricker. En av få man faktiskt står ut med att höra på när han blir mer pratsam.
* Z och jag värsta radarparet. Gotta love her. Vi dansa järnet. Sjunga med i julsånger ;

"You better watch out
You better not cry
You better not pout
I'm telling you why: Santa Claus is coming to town
He's making a list, he's checking it twice
He's gonna find out who's naughty and nice.
Santa Claus is coming to town.
He's sees you when you're sleeping, he knows if you're awake.
He knows if you've been bad or good. So be bad for goodness' sake..."


Varpå hon den sura ifrån ekonomin¤ naturligtvis måste påpeka att det ska vara "naughty o r nice. Att man ska vara 'good' istället för 'bad'. " Z tittar på henne. Ler lite medlidsamt och säger, "Aha, du tänker så? "

* Det var när jag såg Mellanchefen föreslå prickkast med vad han kallade "mina golfbollar". Förevisandes oss ett par pingisbollar, som jag förstod att det var dags att dra sig därifrån.

Och du Tomten. Om du läser det här. Så vill jag poängtera att jag inte hade något med det där töntiga tricket med plastfolien att göra. Nästan inget med nyplanteringen i stora krukan i fikarummet. Och bara lite med "omstylingen" av en sällsynt pedantisk motarbetares skrivbordslådor. Bara så du vet.

¤ Hon har slutat tjata om att jag borde vara kontorets Lucia nu iaf. Maybe she doesn't have a death wish after all.

8 comments:

Peppe said...

Saknat dej. Lämna aldrig internet igen!

Ninde said...

Peppe: Thanks honey. Jag ska försöka..:)

Serafim said...

Åhhå skönt att du itne bara kör den ordentliga stilen ;)

S said...

Haha! Plastfolietricket - den gamla klassikern. Skulle göra succé i den knastertorra miljön jag arbetar i!

Ninde said...

Serafim: Inte då..;)

S: He he he. Go ahead. Få dem att minnas ungdomens vilda dagar. Och blogga om det sedan...:D

Mr E said...

Hur orkar man med att vara en sådan kollega som sur-tanten? Måste vara bra trist.

Kim M said...

Plastfolien är helt klart en underskattad uppfinning.

Ninde said...

Mr E: Säkerligen straff nog att behöva leva med sig själv om man har den inställningen till livet ja..;)

Kim: You naughty boy..;)