Monday, December 14, 2009

Kursen

* Så dålig uppkoppling att man dristar sig till att försöka sig på värsta retroprylen. Refilla extramobilen genom att köpa refill över disk. Mano a mano. Man knallar in på närmaste By-ICA, ety man har ett svagt minne av att man brukade köpa sådant där. Inte då. Man frågar artigt i kassan. Möts av ett; "Nej, sånt säljer vi inte här. Gå till kiosken vid XX istället. I den här byn försöker vi att inte konkurrera med varandra.."

Underförstått, till skillnad mot era Storstadsmässiga dog eats dog attityder då. Jag visste väl att jag borde ha tänkt på att byta från Storstadsdialekt till något mer neutralt innan jag klev in där.

* Och sedan. Tja. Ordinär kurs. Somligt interessant. Annat, i mitt tycker slöseri med min tid. Springer på en bekant ifrån förr. Lejonkillen. Beklagar mig lite. Antyder att jag skulle ha haft mycket mer användning av en annan typ av kurs. Lite mer inom det hans företag sysslar med.

Han säger att jag borde ta två veckor ledigt då om inte mitt jobb vill skicka mig. Komma till hans stad. Fixa den där kursen via hans företag. Erbjuder sig att ordna allt. Jag säger tack. Men du kommer väl ihåg mina principer. Det där med att inte blanda jobb och privatliv.¤ Han säger jo. Absolut. Viktigt det där med att hålla isär jobb och privatliv. Försäkrar hur seriös och tråkigt jobbfokuserad han själv är.

Lite senare får jag ett mejl . "Säg bara till om du ändrar dig. Intensivkurs på dagarna och mysiga middagar på kvällarna ..?"


¤ Vi dejtade ett tag.

7 comments:

Kim M said...

Haha. Alltid, alltid har de en räv bakom örat. :)

msn00b said...

dejta igen! Jo! Jo! Jo!

Anonymous said...

Varför inte förena nytta med nöje ?

Liz said...

Men alltså. Nej. Om så bara för att jävlas, bara för att han gör en grej av att vara sådär prettoprofessionell. Mr seriös affärsman kan gott få leva som han lär. Ett tag iaf :)

Miss Baglady said...

Tänker också Nytta med Nöje :)

*smile and wave liksom*

Ninde said...

Kim: Såna är de. Män ;)

msn00b: Finns ju kanske en anledning till att det rann ut i sanden sist. Även om han är en bra kille..;)

plasmider/Baglady: För mycket testosteron i närheten, inverkar menligt på koncentrationen vet du..;)

Liz: Spot on honey. He he he..;)

Serafim said...

Hahaha! Och du nappade inte? På ett sådant generöst erbjudande ;)