Thursday, January 21, 2010

The Badrumsskåp

Jodå det blev ett badrumsskåp. Efter några turer till byggvaruhus där oförstående manspersoner försökt föreslå skrattretande små skåp* som komplett badrumsskåp blev det tillslut ett större spegelskåp. Inte mitt förstahandsval. Men det enda godtagbara som kostade under 5000.

Sedan matmutat killkompis Norrlänningen att komma över med borrmaskinen och sätta upp eländet.**
För att glädja honom ytterligare föreslog jag att vi tittade på film helt i hans smak. Inglourious Basterds. Massa krig o våld¤. Elller ja krig för honom. Brad Pitt för mig att titta på. Or so I thought. Brad Pitt som gubbe more like it. Visst, ett halvt fotbollslag med småknoddar kan väl få t om en Hollywoodkändis att åldras i förtid antar jag. Men de hade väl inte behövt göra saken värre genom att tillsätta den ultimata utseendeförstöraren, mustasch. Upprörande folks. Mycket upprörande.



* Bara för att något som rymmer din Gilettehyvel och en tandborste kan det icke definieras som fullvärdig badrumsförvaring. I'm sorry.

** Jodå det gick bra. Nya kaklet varken rasade ner eller sprack. Även om jag såhär i efterhand kom jag på att den kanske skulle satts en cm lägre ändå. Fast det vågade jag ju inte säga. Vill ju gärna kunna utnyttja hans handymanskills fler gånger.

¤ Tarantino är ju alltid Tarantino.

3 comments:

Kim M said...

Men mustascher är ju mumma!! Okej, vi tycker olika där. Bara att acceptera. Grattis till skåpet!

Ninde said...

Kim: Ha ha okej, du får mustaschmännen. Allihop..;)

katten said...

det är min nya favortirulle. SJukt rolig!
(nej, det har inget med brad pitt att göra)