Wednesday, January 13, 2010

Trettonsjuksafton

Äntligen bättre nu. Men det började ju bra det här. Det nya året alltså. Feber. Dunderförkyld. Hosta som en gammal åsna. Vafan. Jag som aldrig är sjuk. Och när jag väl blir det så är det inte ens någon glamorös åkomma som bara lämnar en lite blek men skön. Nejdå. Värsta oglamorösa. Ville bara dra täcket över huvudet och slippa vistas ibland andra människor. Jobbade lite på halvfart. Mest hemifrån. Släpade mig igenom en tillvaro fylld av självömkan och pappersnäsdukar. Så helg. För sjuk för att göra något meningsfullt utan att hosta lungorna ur mig. För frisk för att bara ta det lugnt utan att ha sjukt tråkigt.

Så. Jag erkänner. Gick in dit folk som inte har ett liv afk brukar spendera all sin tid med att göra menlösa updateringar. Fejjan. Har ju varit inne då och då tidigare. Försökt hålla antalet fejjanfränder nere. Lagom. Men nu. Hade inte varit inne på ett tag. Packat i inboxen. Trött hjärna. Kombinationen feber och extrem utråkning är inte att leka med. Det ena gav det andra. Inte blev det bättre av att Fejjan nu slagit i de breda folklagren i Hemstaden. *

Således dräller min hangout nu av en drös människor jag inte är alldelles övertygad om borde vara där.¤ Dessutom hade jag inte bara lyckats gå med i ett par grupper. Illa nog. Än värre har jag givits befogenheter att godkänna nya medlemmar i en av dem. Utan att närmare specificera vilka krav som skulle ställas. Funderade ett tag på att mejla grundaren o fråga. Men vafan. Jag kvalade in på mina kontakter. Inte på kompetens.** Är väl bara att improvisera lite. Sätta mina egna regler. Jag tänker fjäsk och mutor här, fjäsk och mutor.

Som inte det vore nog kunde jag inte låta bli att tjuvkika lite. Sådär som man aldrig någonsin ska göra. Kolla vänlistan hos en bekants bekant. Hitta honom. Han som bodde i Storstan om vintern och några somrar var Hemstadens absolut snyggaste kille. Übercool frisyr. De rätta kläderna. The works.Bara så jävla rätt att man nästan dog av tacksamhet om man var bjuden på samma fest som honom. Och nu. OmiGod. Han ser ut som en lätt överviktig hamster. Har fortfarande inte riktigt hämtat mig ifrån chocken ännu.***


* Men grattis grattis. Bara ett antal år efter resten av världen hörrni.

** Nästan lite lokal kommunpolitik över det hela va?

¤ Henceforth kommer mina fejjan uppdateringar att vara starkt censuererade. Om ni undrar kommer jag vara tjejen som enbart jobbar över eller tar långa stärkande promenader och bara har bilder där jag klappar gulliga kattungar/hjälper gamla tanter över gatan. Typ.

*** Det sorgliga är väl att han skulle kunna se rätt bra ut. Fortfarande. Om han hade satsat på något annat än singel-IT-kille-utan-gymkort-looken.

6 comments:

Kim M said...

Överviktiga hamstrar klarar vi oss utan. Eller ja, vi klarar oss utan smärta, smala hamstrar också.

Liz said...

ohh my fellow hamster, jag borde _nästan_ be om hans telefonnummer, så vi kan springa i varsitt hjul tills jag är bikiniklar om exakt 4 v.....

Anonymous said...

afk! du börjar ju bli flytande i lol-speak.

Royal!

Ninde said...

Kim: He he indeed we do.

Liz: Ha ha kanske det. Vem vet. Han kanske är ett Pojk Projekt som bara väntar på att den rätta kvinnan ska storma in i hans liv och styla upp honom? ;)

Royal: Ha,ha jag lär mig snabbt. En förkylning till och jag kanske kan smyga mig över till den mörka sidan utan att omedelbart bli avslöjad som en n00b ;)

Anonymous said...

få se nu....Va är det för fel på singel IT-kille nu då!=???
För övrigt är mitt gymkort utgånget från årskiftet!!1!11!


Royal

Ninde said...

Royal: Inte din sorts IT kille jag menar. Syftar mer på den lite lätt nördiga/halvasociala typen...;)