Friday, January 15, 2010

Mission impossible?

Helgens uppdrag: Att hitta nytt badrumsskåp som rymmer mina ungefär 2500 viktigaste tjejgrejor* som just nu är hemlösa. Härbergerade i papperskassar ända sedan badrumsombyggnaden. Misär. Således nytt skåp av yttersta nödvändighet.** Måste vara snyggt. Och rymligt. Och inte kosta 5000 spänn. Självfallet med speglar och bra belysning.


* Och då har jag ändå rensat lite.
** Finns som bekant inte något som heter för mycket tjej-grejor. Bara för litet badrumsskåp. Eller skogarderob. Or whatever.

Uppdatering: Badrumsskåp införskaffat. Uppsatt av handymankompis. Nu ska jag bara hitta en container stor nog att rymma allt som måste rensas ut. Mer senare.

13 comments:

Peppe said...

Hör av dej om du hittar ett snyggt, jag är ute i liknande jakt.

Liz said...

Jag fann pur lycka och kärlek i millers hörnskåp. Det är mycket rymligare än vad det kan verka vid första anblicken, och finns i två höjder. jag tog den lilla, eftersom jag valde att hänga upp den i hörnet ovanför wc:n, där det ändå hade varit tomt om inte badrumssåpet åkte upp där. Sen har jag millers lilla 40 cm, runda vask med tillhörande underskåp i samma serie, som också är helt oerhört rymligt. Mitt gamla badrum var större till arean men rymde knappt hälften av vad jag får plats i mitt nya pyttebadrum (1,85 x 2 m). Enda nackdelen att det kostade typ en halv lever (den växer tillbaka, yay!) men så är det ändå massiv mörkbetsad ek som levereras färdigmonterad.

msn00b said...

hmm, personligen har jag kört på bokhylla med korgar i i perioder. Funkar skitbra om du impregnerar den med båtlack mot fukten. Just spegelskåp brukar vara så sablans små.

Anonymous said...

Walk-in-tjejsaker-room?

Livet på den mörka sidan said...

Helt rätt ! En kvinna kan ALDRIG ha för många par skor, för mycket smink , kläder eller smycken !

Vindvirvel said...

Låter lite som ett mission impossible... bara en ynka helg bara för att hitta alla dom där egenskaperna i ett och samma skåp? "Halvårsuppdrag" låter mer rimligt... ;)

Ninde said...

Peppe: Will do honey..

Liz: Snyggt! Kan tänka mig att inreda ett nytt badrum åt det hållet. I nästa lägenhet typ..Men jag behöver nytt ohörnat spegelskåp över handfatet här. Så levern får leva ett tag till..;)

msn00b: Hade ett sådant i förra lägenheten. Superpraktiskt. Fast nu får jag inte plats med både det o badrumsskåp så det är bara att välja..

Anonymous: Walk-in-girlie-bathroom.. To match walk in girlie closet...;)

Lyxpiraya: Bugar mig inför din visdom här..;)

Vindvirvel: Alltså. Har hållit ett tag. Tänkt vänta till jan lönen. Men det börjar bli lite småjobbigt att leva bathrooms baglady life...

Serafim said...

Gjorde ju precis om i badrummet. Så nu sitter spegeln direkt på väggen och så köpte jag metallhyllor på IKEA ( som eg är till kök) och smällde upp på väggen. Så nu har jag 3 rejäla hyllor där allt står i olika korgar. Men jag får plats med mer än när jag hade badrumsskåp.

Kim M said...

Haha. Jag har ett extraskåp men ändå ligger det saker och dräller överallt. Hmm..

Miss Baglady said...

Any luck?

Anonymous said...

Byggde nytt badrum, det blev helkaklat på 22 m2, inte ens det hjälpte, efter ett tag får man ändå inte plats.

msn00b said...

Mitt badrum är mest som min handväska. Jag hr med mig allt men hittar inte ett skit.
Mitt ordningssinne suger.

Anonymous said...

SEXNOVELL! :oD



- Peter Ingestad, Solna