Friday, April 30, 2010

No I did'nt get lost...

"-I just did a precautionary sweep of the immediate environment. ..."

Om jag kom hem ordentligt sedan? Självfallet.* Tog en lite annan väg tillbaks bara.** Bara skönt med en lite extra promenad.*** Jodå.

Men man får bra kondition av att ha dåligt lokalsinne. Mycket bra.****





* Sålunda lyder Den Officiella Versionen folks.

** Sadly förbiseing the faktum att jag kanske inte begåvats med det absolut bästa av lokalsinnen. Att jag hade sällskap på dit vägen och då var alldelles för upptagen med att prata för att orka med petitesser. Som att memorera vägen. Att då komma på snilledraget att dessutom avvika från ursprungsvägen för att jag nog skulle lyckas hitta en närmre på egen hand får nog betraktas som ren och skär hybris.

** * Ja jävlar ja. Frånsett det faktum att jag redan gått typ hundra mil den dagen i de där skorna som kanske inte direkt är gjorda för just det och bara ville hem då.

**** Or as they say in Hemstaden. "Det man inte har i huvudet får man ha i benen."

2 comments:

Mr E said...

Haha, snyggt jobbat. Man känner sig rätt dum när man inser att man gått vilse. Det gäller att försöka se ut som om man vet vart man är påväg. ;)

Har gått vilse flera ggr när jag pratat i telefon i stan, inte bra!

Ninde said...

Mr E: Ha ha jo. Fast jag ser uppenbarligen lagom lost ut ändå för folk är ofta rätt hjälpsamma om man frågar efter vägen..;)