Wednesday, April 21, 2010

Saker vi ogilllar med danskar..

1. När de envisas med att prata danska med en. *

2. Dansk humor. Skämt på danska. Jamen herregud.**



* Går hur bra som helst att umgås med danskar av den sorten som har den goda smaken att kommunicera med en på ett mer lättförståeligt språk. Som franska.

** Tre stycken "-va?" i följd, åtföljda av ett trött leende är ett tecken på missriktad svensk artighet. Inte ett tecken på uppskattning av dina småbitchiga kommentarer om allt och alla, ok-ay?

6 comments:

Peppe said...

hahaha! roligaste rubriken. Ninde, du är bäst!

msn00b said...

Fast det var typ så jag kände när jag körde halkan på Bulltoftabanan och instruktören pratade som om han hade vuxit upp under en potatisplanta i Tygelsjö. Inte för att det är något fel på Tygelsjö men det är hemskt svårt att förstå vad någon säger men munnen full av potatisplanta.

Anonymous said...

hohohoooo... kan inte lova att jag inte kommer sno den rubriken nån gång.

Ninde said...

Peppe: Tack. Du är inte så dålig du heller..;)

msn00b: Ha ha nä vissa personer borde ha rätt till lite gratis talpedagog..:)


Stinnepigen: Go right ahead..

Anonymous said...

Är det alla stockholmare eller bara de som flyttat dit som koketterar med att danska är så svååååårt? För, det är ju inte så svårt. Ganska likt svenska, mycket mer likt än till exempel engelska och franska och andra språk vi verkar klara att lära oss.

Och ursäkta mitt utlämnande av igenkännbart namn, men vill inte lämna namn när jag kommenterar, det får mig att känna mig så utlämnad.

Ninde said...

Anonymous: Eller kanske alla utom tre skåningar och en inflyttad dansk? ;)

Vill du inte kommentera med ditt namn så kommentera gärna med att slänga in ett nickname. Lättare att veta vilken anonym som är vem då...