Thursday, May 06, 2010

Dagens försumlig dottter

Ännu ett exempel på att det som inte står i min kalender, det finns inte i min värld. Pappa kommer till stan. Tur att han ringde dagen innan för avstämning.* Nu återstår bara att övertyga honom om att det vore försumligt av honom att inte stanna såpass länge att jag hinner bjuda honom på middag hemma.**



* Så att jag han föräldraanpassa lägenheten. Och pimpa krukväxterna en smula. Strängt tillhandahålla dem att visa sig ifrån sin bästa sida. Så att jag inte får skäll för att jag på något sätt dragit vanära över odlarbegåvningarna i släkten.

** Hur skulle han annars hinna putsa mina fönster?

4 comments:

Jonna said...

Låter som en utmärkt strategi - middag i utbyte mot fönstertvätt! =o)

Anonymous said...

jag har nog följt din blogg i över ett år nu...Känner igen fönsterputsarinläggen...och torra växter oxå för den delen ;)
och städning mä!!

emster said...

middag mot fönsterputsning mkt bra! han är snäll din far.

Ninde said...

Jonna: Jotack, mycket nöjd med den faktiskt. Och välkommen till bloggen! :)

Anonymous: Välkommen du med! Kul att du läser och kommenterar! Skriv gärna under ett nick nästa gång så att jag vet att du är du..:)

emster: Jodå, och snyggt blev det!