Tuesday, May 18, 2010

Hemstadshelg

Tjejkompis (Står och beundrar utsikten vid fönstret):
Tjejkompis: -Du? Kolla där på vägen.
Jag (Lagom impad och en bit bort sysselsatt med något annat.): -Mmm. Sen.

Hon: -Jo. Kom får du se. Det går en halvnaken karl där på vägen. I jeans. Bara.
Jag (tvivlande*): -Jovisst. Tror du jag går på allt eller? (Herregud människa. Har du glömt att vi har gått i samma klass sen forntiden. Jag har hört dina skämt. Ett par hundra ggr.)
Hon: -Hur mycket ska vi slå vad om?

(Jag går motvilligt fram o kollar. Inser att hon faktiskt har rätt. Det går en halvnaken man där. Med jeans. Och lagom tvättig tvättbräda.)

Jag: -Ojdå. Han kan inte vara härifrån.
Hon: -Undrar vart han är på väg? Sådär. Utan skjorta.
Jag: -Ja. Han kanske har fått fel på bilen eller något?
Hon: -Eller gått vilse.
Jag: -Han kanske behöver hjälp.
Hon: -Absolut. Vi kanske borde bjuda in honom på kaffe?

5 comments:

Saga said...

Och utnyttja honom :)

Serafim said...

KLOCKRENT!!!!!!

Kim M said...

Mmm. Och kameran åkte fram? Visa nu!

Silverscreen said...

Underbar blogg! Du har förgyllt min dag och jag ser framemot att läsa alla inlägg :)

Ninde said...

Lucky: Ha ha kanske det. Eller bara hjälpa den stackaren tillbaka till civilisationen igen..;)

Serafim: ;)

Kim: Tyvärr. Min kamera är trasig..:(

Silverscreen: Tackar! Och välkommen hit! :)