Tuesday, May 04, 2010

Valborg

* Låtit bli att klä mig alldelles för kallt och studentikost supa skallen av mig i studentstad.Istället beundrat fyrverkerierna indoorsdrickandes bubbel och beundrandes utsikten-Check (Vuxenpoäng helt klart va?)



* Istället gått på middag hos kompis. Där blivit placerad brevid den där singelkillen. Han som ser helt okej ut. Är trevligt sällskap. Tills han öppnar munnen. Och tjatar hål i huvudet på en med sina historier och vilda planer på Det Snabba Klippet. Allt han pratar om snurrar runt pengar. Hur man kan tjäna så mycket som möjligt och vad man kan göra av med dem på. Samt spekulationer om hurvida hans pappa verkligen ordnat det för honom så att inte hans styvmamma får mer del av en eventuell arvskaka än absolut nödvändigt om nu hans pappa skulle gå och dö knall och fall i förtid.¤¤

* Gjort något jag inte borde ha gjort och sedan ångrat.-Check



* Deklarerat alldelles av mig själv. Innan mamma skickat påminnelsemejl¤ t om.-Check
(Sjukt med vuxenpoäng där va? )









¤ Vilket hon inte gjorde förrän på söndagen i år. Skandal. Tänk om jag hade haft tusen frågor till Skattmasen? Och inte kommit fram på tfn bafatt det var i sista minuten. Nästan som om hon tror att man borde vara stor nog att komma ihåg sånt själv nu. Upprörande.

¤¤ Är det hemskt elakt av mig att nästan hoppas lite att pappan får en knäpp och sätter sprätt på alla pengarna själv när han går i pension, så att Fru nr2 och särkullsbarnen inte har något kvar att bråka om sedan?

6 comments:

Serafim said...

Vad sägs om att jag fixade deklarationen när jag fick den??? Snart dags för pension va?

Mr E said...

Det där du gjort men inte borde gjort? Tell me more. :)

Är för övrigt lite fashinerad över hur folk ibland inte kan läsa av andra människors reaktion eller intresse för det man säger. Som han pengakillen du hamnade bredvid. Hur svårt kan det vara att känna att det är dags att byta ämne när alla runt omkring svarar med 'mmm... ja, precis. mm... jaså? jaha... jo, så är det...'
Känns som grundkurs 1A i kommunikation.

Liz said...

Men alltså, bubbel och fyrverkerier låter ju nästan lite mer som nyår, det gillar vi :) Och vad är grejen med ynglingar som tycker att det är en bra idé att elda och tävla om vem som kan supa mest samtidigt :) /Dillköttet

Anonymous said...

Riktigt bubbel eller nån äcklig Spumante?

Skönt med människor som är vuxna vid 30nått tycker jag. Inte så farligt att vara vuxen faktiskt.

Inga bra idéer om hur man kan göra det snabba klippet? Skulle kunna tänka mig att fylla på i kassan.
Kanske får man låna 1kmiljarder om man byter efternamn till Grekland?

Royal Greken Republic

Kim M said...

Undrar just vad du gjorde som du sedan ångrade. Hmm.

Ninde said...

Serafim: Jezuz. PRO kommer börja skicka dig medlemserbjudanden vilken dag som helst nu...;)

MR E: Ha ha nja. Fel forum..;)

Ha ha exakt. Fast kommunikation brukar å andra sidan inte vara den typen av personers starka sida..

Liz: Ha ha ja. Fast utan el Grande Feste dårå...

Ha ha ja. Rite de passage?

El Greco Royale: Tagiskt nog ingen lagom dammig Dompa, nej. Och jag sabrerade inte ens flaskan innan vi drack den. Nästan whitetrashvarning på det va? ;)

Gift dig rikt. Flytta till Californien. Skilj dig med ett väl tilltaget underhåll..

Byta namn till Grekland? Nja. Visst får du låna av Emusarna då. Men inte utan uppoffringar. Som att du inte längre får gå i pension vid 50..;)

Kim: Ha ha det är jag nog inte ensam om att ha. I guess..;)