Wednesday, May 12, 2010

Sous Chef

Killkompis som är kock*: -Har du provat det där kakreceptet jag gav dig än?
Jag: -Chokladkakan? Nej, det har jag inte hunnit. Inte haft gäster eller nåt som kunnat äta den än. (Inte helt säker på att den ryms i min beach 2010 planering just nu om jag ska vara helt ärlig.)

Killkompis: - Du kan väl baka den ändå?
Jag: -Behöver du ett utlåtande snart eller försöker du bara göda mig?
Killkompis:-Kanske lite både ock. He he.


* Tänk en svensk variant av den nakne kocken. Med kläder.

3 comments:

Saga said...

Kan du inte skicka hem honom och receptet till mig? ;)

Serafim said...

Hmmm vad är baktanken?

Ninde said...

Lucky: Bara om jag får låna honom ibland. Inför nästa finmiddag..;)

Serafim: Att jag regelbundet ska påtala vilket geni han är i köket? Eller att jag ska bli beroende av han hjälp? Vad vet jag..;)