Friday, August 28, 2009

And some women are from Mars ..

Lunch med småstressad Tjejkompis1* beklagar sig över Tjejkompis 2:
"- Förstår nästan att det tog slut emellan dem. Och nu kommer vi få timmar av analyser om hans känslomässiga tillkortakommanden. Jag orkar fan inte lyssna snart.."

T om jag som är van att prata sånt börjar bli lite less på vår gemensamma kompis som ska analysera sönder allting** och skickar superlånga sms svar på den enklaste fråga.

Tjejkompis1: "-Du ser. T om du är less.." Funderar ett slag...
"-Men alltså. Kan inte hon bara skaffa sig en bögkompis. Någon åt det dramatiska hållet. Som orkar lyssna i timmar?"


* Tjejkompis 1 inte mycket för hobbyterapeutiskt finlir och känslosnack. När det var jobbigt med exet erbjöd hon sig helt sonika att klå upp honom. Visserligen föga troligt, speciellt eftersom hon just gipsat armen just då. Men det är tanken som räknas.

** Vi snackar seriöst överkurs analyserande här. Inte bara sånt som de flesta i av oss andra i tjejgänget, myself included, kan köra ibland.

5 comments:

Livet på den mörka sidan said...

Jag brukar också erbjuda mig att klå upp de som är elaka mot mina vänner. Hitilla så har ingen nappat :)

Himla tur.

Anonymous said...

Tjejkompis 1 låter som min dröm kvinna. Skicka genast adressen och en bild på senaste kontoutdraget.

Sorken
Ps. Underskatta inte den inneboende kraften i ett gipsbandage. Ds

Anonymous said...

Dessutom skäms jag över mina sär skriv ning ar.
Men skyller på att klockan är sent.

Sorken

Kim M said...

Aaah. Jag är rädd att jag hela det här året varit som den analyserande tjejen. Men nu är det slut med det!

Ninde said...

Lyxpiraya: De är väl som mig, de uppskattar gesten bara..;)

Sorken: Gissa om hon inte är singel? ;)

ps. Jo, det förståss. Men är väl lite bökigt att behöva ta ut tänder o annat jox som fastnat i gipset...

Ja nu får du sl uta sär skr i va. Fa n :)

Kim: Ja, nu tar vi nya tag...:)..:)