Thursday, August 13, 2009

I Hemstaden

Prata flyg med pappa. Pappa (tittar upp på det lilla privatplanet i luften ovanför Hemstaden) :
- Jasså G är ute och flyger.
Han brukar inte våga sig så långt ifrån flygplatsen numera. Ifall han behöver landa i förtid. WV motorn är inte så bra..
( Tittar upp igen efter planet. Lyssnar på motorn. Skakar på huvudet.)
- Fast det finns förståss ett stort plant fält vid (liten by) som han kan landa på i nödfall...

Sen får jag lite tips på hur jag ska bära mig åt om jag råkar ut för en dubbel birdstrike och behöver nödlanda en Airbus i Hudsonfloden*. Typ någongång. Det där med vikten av att hålla sig cool och vara lätt på gasen. Blir nog bra.**


* Hur det ska se ut

** Eller bra och bra. Inte för att jag vill skrämma någon här. Men om vi har en fullsatt Airbus och jag är den bäst lämpade att ta över spakarna hoppas jag verkligen folk har tecknat sina efterlevandeskydd i försäkringen.

4 comments:

Anonymous said...

Äsch ner kommer man alltid.
Den gamla sanningen är att en bra landning är när man överlever.
En utsökt landning är när planet kan återanvändas.

Sorken/svävar i det blå som vanligt

Unknown said...

Lärde mig av incidenten i New York att Airbus har kraschlanda-i-vattnet-knapp...

Den sitter i taket på höger sida och stänger till alla ventiler och luftintag på undersidan så att man inte ska sjunka så fort. I new York hade dom missat att trycka på den men det gick ju bra ändå

Miss Baglady said...

Vem är flygare? far?

Coolt..

Ninde said...

Sorken: "Did we land, or were we just shoot down"-flygning, menar du? ;)

Haddock: Aha. Ska försöka komma ihåg det..ha ha. Dax att du börjar flygblogga snart tycker jag ;)

Miss Baglady: Typ. Pappa är den med flygcertet i familjen..