Monday, August 10, 2009

Semstern

Landet. Kuststaden. Hemstaden. Och några korta turer elsewhere. Fixa i ordning liten stuga utanför Hemstaden. Tänka landet. Tänka varva ner. Finna mig själv. Kanske börja meditera. Bli ett med naturen. Ta lite paus från mitt supersocial vardagsjag. Inte riktigt bli så. Blev rätt bra ändå. Trots lite väl mycket oväntade besök.

Nu iaf åter. Lite blondare. Lite solbrändare. Motvilligt tillbaks till lägenhet. Där blommorna till min förvåning fortfarande levde och frodades tillsammans med en oidentifierbar biologisk odling i en tillbringare Killkusinen hällt upp vatten i och sedan glömt av. Det vill säga den gången han faktiskt vattnade mina blommor. Som han lovat göra.* Han vattnade ungefär en gång. Sen blev det jobbigt. Han drog till Spanien och delegerade uppgiften till sin mamma. Antar att det är ett framsteg att han iaf såg till att jobbet blev gjort. Om än av någon annan.


* Eftersom han enligt uppgift skulle vara hemma o slita o jobba ihop pengar hela sommaren. Som jag, vis av tidigare erfarenhet, regelbundet påmint honom om att göra via sms.

9 comments:

Kim M said...

Ja usch, det växer både lite här och där när man varit borta ett tag.
RYS.

Jag är lite blondare jag med, upptäckte jag idag. :-)

Katten said...

Välkommen tillbaks! Jag tycker att det är fantastiskt att du finner det i hjärtat att fortsätta ge honom uppgiften, år efter år ;)

Miss Baglady said...

Välkommen tillbaka till verkligheten. :)

Simon said...

Weee! You're back!

Btw, du är skyldig sisådär en månads slöläsning, så det är bara du sätter igång och producerar.. ;)

Serafim said...

DU får väl ge honom en elogé för att han i alla fall fixade nån som vattnade... ;)

Vindvirvel said...

Jag har skött vattningen själv hela sommaren. Det har gått så där...
Kusinen fixade det betydligt bättre.

Miss Baglady said...

Föresten, jag vattnade inte våra växter på tre veckor. De mår bättre nu än innan. Med det har jag bevisat att med utebliven vattning växer sig plantor större. Eller att med lidande blir man stark. Eller nåt sånt:)

Björnen said...

Välkommen tillbaks! Låter som om det ändå har varit en bra sommar?

Ninde said...

Kim: Ha ha nja. Utrotningskrig pågår ständigt..

Katten: Tro mig, hade jag någon lämpligare kandidat boende i närheten så..beggars can't be choosers du vet..;)

MissBaglady: Tack! :)

Simon: Krav och krav. Jag som tänkte mjukstarta efter sem..;)

Serafim: Eloge? Jag frågade snällt hur resan varit. Det får räcka..;)

Vindvirvel: Gör som Killkusinen. Ta in en underleverantör som gör skitjobbet...

Baglady: A little pain never hurt no-one? :D

Björnen: Jo, absolut..