Thursday, June 25, 2009

Giltigt förfall

Hon: -Jag är jätteledsen, men jag tror inte jag kan komma på festen. Beror iofs på när jag blir utskriven...
Jag: -Utskriven..?!
Hon: -Jag ligger på intensiven just nu...*
Jag: -Men herregud...(men skit i festen, se till att bli bra bara.)
Hon: - Men jag hade verkligen sett fram emot den här festen. Fan.

Okej, folks. Där har vi lagt ribban för no-shows.



* Tänk jäkligt läskig komplikation på mindre ingrepp. Tänk ambulans i ilfart till intensiven. Tänk stark antibiotika och morfinsprutor. Tänk possibly dödlig utgång om man inte får sjukhusvård. Tänk såpass allvarlig att t om svensk sjukvård vill ha patienten kvar på sjukhus.

5 comments:

Livet på den mörka sidan said...

I know . Been there m done that :(

Anonymous said...

blindtarm?

royal

Björnen said...

Såpass allvarlig att t.om. svensk sjukvård vill ha patienten kvar på sjukhus? Ok NU förstår jag!

Ibland är det himla gott att det finns sjukhus och deras fantastiska personal!

Anonymous said...

Faktiskt en av de bättre ursäkterna, även om det inte hade hindrat mig.

Sorken

Ninde said...

Lyxpiraya: I don't envy you..

Björnen: Somt fungerar fortfarande väldigt bra, annat mindre bra, i jakt på besparingar..

Sorken: Ha,ha nä du hade bitit ihop va? Tagit en Alvedon och sett glad ut va? ;)

Royal: Not even close... Snarare en variant av ngt som finns som epidemisk med. Orsakad av bakterier på fel plats.