Friday, June 05, 2009

Ja, det är fredag

Och personen som jag skulle behöva få tag på innan helgen har dragit utomlands. För att där återuppleva och bearbeta sin spädbarnstid i terapisyfte till det gentila priset av tio tusen kronor. Tydligen var hon just nu i färd med att räta på sin dåvarande rygg* och fick inte störas. Kvar på kontoret finns kollegan** som har fullt upp med att bearbeta alla frågetecken hon lämnat efter sig.


* Från ihopkrupen i magen tills sin nuvarande skrivbordshållning I guess?
** Hennes kollega som jag råkar känna rätt väl. Hence the details.

4 comments:

Anonymous said...

Lugnt Ninde du kan fråga mig om allt du vill.
Jag har svar på alla frågor.
Visserligen sällan vettiga svar.
Men ett svar är ändå ett svar ;)

Sorken
Klok som en (mycket liten) uggla.

Kim M said...

Hoppas frågorna fick svar innan helgen tog vid.

Ninde said...

Sorken: Om man stryper en smurf, vad får den för färg då? ;)

Kattuggla? :)

Kim: Inte innan...

Katten said...

Haha, jag känner igen min käre far altlför väl i det där.
"Ibland är det skönt att vara lite knäpp".
Möjligen. Men inte för de som sitter kvar o undrar vart sjutton de tog vägen och måste ringa chefen o fråga om pappa har semester...