Monday, June 22, 2009

Midsommarafton

- Grannarna som lånat ut huset till den egentligen utflyttade äldste sonen och hans polare. Folk som släpar ut högtalarna på gräsmattan redan tidig kväll för att tvinga alla i kvarteret att lyssna på låteländen som "Relax, taaake it eeeasy..." femhundra gånger borde dömmas till straffarbete i nån kolgruva. Allraminst.

+ Att de hade som kompensation för den i år uteblivna manliga stripteasen vid bilen skaffat bubbelpool. Utomhus. *

- För Novosibirisk väderlek på själva midsommaraftonen. Visserligen uppehåll. Men brr..
+ För bättre väder senare i helgen. Vackert väder att ligga på bryggan vid båthuset och sola o slöprata med grannen i.
- Lite lätt solröd nos. Som jag nu måste sminka över på jobbet. Att jag aldrig lär mig..

+ Mycket god mat. Skärgårdslunch m sill o grillat med gott vin på kvällen. Yummy!
- Mycket god mat. Just insett att jag snart kommer stå inför ett större gäng människor tillsammans med någon som trots att hon är äldre än mig inte vuxit ur cl storlekarna än. Oh. The ångest.

+ För killar som lånar ut stor härligt varm pojktröja. Som man kan känna sig liten och späd i. Hög gullighetsfaktor där. Mycket hög. ¤¤

- Att jag i år inte lyckades plocka blommor att lägga under kudden. Hade annat för mig.**

- Att jag trots att jag inte sov med blommor under huvudkudden drömde om samma sak som jag jämt drömmer om på midsommarafton.*** Kriminella killar. I år var det visst organiserad brottslighet med. Måste vara mitt undermedvetna som försöker få in mig på badboy spåret här....

/ Kvällens sämsta: "Bättre att ha parkinson och spilla ut halva drinken än att ha alzheimers och glömma var man ställt den..."

- Att det märkligt nog blir fler självutnämnda DJ:s ju längre kvällen lider. Som är dessto mer oense. Tre sekunder var av tio låtar är ingen höjdare.
- Hur någon ens kan komma på tanken att föreslå att jag skulle köpa ut. Om än för att ge bort och göra en god gärning. Skulle aldrig falla mig in. Vill inte ha sån skit ens temporärt i min ägo. Nästan säker på att större innehav är snudd på åtalbart.¤¤¤

+ Folk som alltför uppenbart försöker "nätverka" på en privat fest.

+ För trevligt Kuststadsfolk. Och söta fotbollskillar.

+ Sova över o slippa ta bilen hem o kryssa mellan alla fyllekörningar på natten.
- Sova borta flera nätter i rad. Sova över hemma hos syrran o systersnubben är väl en sak. Men att postfestum behöva prata med en massa människor man knappt känner på väg till badrummet på morgonen. Innan man ens passerat en spegel. ¤¤¤¤

- Killen som biltakssurfade på allmän väg. Inte för att grabbgäng på några och 20brukar höra till de som är bäst på riskbedömning. Men allvarligt, hur tänkte de innan?
"-Nööh, vafan om vi skulle hitta på nåt kul. Så alla kollar på oss?"
"-Öhh, jomen jag vet. Du kan ju lägga dig på biltaket och hålla fast dig i fönstren så åker jag runt och tutar som en galning?"
"- Öhh, skitbra Macke, we'll be famous. Brudarna kommer bli skitimpade..."

Blev vi inte, kan jag meddela. Tror det snällaste omdömet var "men idiot."



* Ja, vi blev erbjudna att komma över.
¤ Nä inte xs eller xxs. That I can relate to även om jag inte skulle komma i det nu. Utan cl. Som i barnstorlekar.
¤¤ Sånt man saknar när man är singel. Nån att låna tröjor o possibly rakblad av. Nån som äter upp resten av bakelsen/godiset åt en när man inte orkar mer.
** Främst det där med att man inte får prata sen då.
*** Ett år drömde jag om fotbollsspelare men frånsett det. Tänk inbrottstjuvar, charmiga hitmen, maffiosos. Och bara på midsommarafton. Alltid trott att det berodde på blommorna.
¤¤¤ Vi snackar dansbandsmusik här. Som i "Best of samling". Heavy stuff. Skulle kunna kontaminera hela musikanläggningen genom sin blotta närvaro.
¤¤¤¤ Folk. Samt i ett fall en morgonpigg nyfiken granne som bara passade på att titta förbi.

4 comments:

Anonymous said...

Dröm eller inte så gjorde du fel.
Du ska stoppa sju killar under kudden, så ska du se att du får en bra dröm.
Om blommor och sorkar.

Sorken
Leg drömsabbotör

A. said...

Det du anser som sämst tycker jag var jätteroligt. Skyller på morsan som är från Gbg...

Kim M said...

Ooh, visst är det härligt att drunkna i en riktigt redig karlatröja!

Och naturligtvis köper vi aldrig ut. Herregud!

Ninde said...

Sorken: Ha ha jasså, det är man gör? Ha ha..:)

A: Ha,ha jo fast även dåliga historier låter bättre på Göteborgska..;)

Kim: Lovely...;)