Monday, June 08, 2009

Freitag

Först lite AW*. Mot bättre vetande. Sedan smita lite. Träffa smarta kompis J. Ventilera våra respektive jobbsituationer. Köra reality check. Köra "what's wrong with this picture"? Kunna lita på svaret. Kunna motivera svaret. För J och jag har känt varandra sedan Barbieåldern och kört rak kommunikation ever since. Vi pratar. Om hennes chef. Om branschen.

Om det där jobbiga molnet som seglat upp på min himmel igen och suger en massa energi jag behöver så väl till annat just nu. Det där jag trodde var överspelat nu. Vatten under broarna. Men tydligen icke så. Skönt att prata med J iaf. Hon känner till dramaqueen från skoltiden men är inte en av tjejerna i samma gäng. Hon är min kompis. Bara.

Och när J säger att jag gjort allt rätt. Att jag inte ska bry mig. Alla vet att dramqueen har en skruv rätt så lös om hon fortsätter älta. Trots att jag släppt det**. Så känns det lite bättre. Lite.



* Eller "vinkväll med jobbet" som Mellanchefen envisas med att kalla det när han pratar med sin fru.
** Eller försökt.

11 comments:

Kim M said...

Dramalisa har nog fler än en skruv lös.
Ignorera! Blockera. Stäng ute.

A. said...

Vinkväll med jobbet? Så flott. Det mest intressanta skulle vara att höra hans åsikt om han ens innerst inne tror att hans fru tror på det...

Och vad är det för fel på folk som inte kan;

1. Säga vad man egentligen gör?
2. Inte unna den andra att gå på en after work?

95%.

msn00b said...

Men gud så jobbigt, låt det inte ta någon energi av dig bara. Hantera det på det vis som är bäst och mest bekvämt för dig själv.
*stor kram och en bytta choklad*

Miss Baglady said...

Ja blocka henne från din enegi. Sånt där orkar man bara inte med. Det är så last year med drama..

Ninde said...

Kim: Jo, blir nog så.

A: 1. Tror iofs det var en förskönande omskrivning. Började ju med vin i fikarummet..
2. Definitionen av äktenskap? ;)

95%?

msn00b: Tackar och tar emot...

Miss Baglady: Ja, visst är det. Last decade even...

A. said...

Haha. Så definitionen av äktenskap är att inte låta den andra gå på en AW? Haha. Det tror jag inte på...

Ninde said...

A: ..eller på något annat kul öht. Det tänker jag tro stenhårt på så länge jag inte är gift själv...;)

A. said...

Haha. Så klart det inte skulle vara så för dig. Finns alltid ett undantag som bekräftar regeln... :D

Anonymous said...

drottningen i fråga har säkert fula knän och kan inte ha kortkort.
Breda fötter har jag hört och konstant dåliga hårdagar.

:)
Royal

Ninde said...

A:Exakt :)

Royal: Ha,ha du det stämmer faktiskt. Hon har fula knän. Knotiga som sjutton. He he..

Anonymous said...

Det ser man ända härifrån. :)


Royal