Wednesday, September 09, 2009

Dagens Privatlektion

På lunch med Tjejkompis.
Hon: -Tack för hjälpen med franskan förut föressten.
Jag: -Ja, just ja, gick det bra?
Hon: -Mycket, den där fransmannen som kommer in ibland blev hur glad som helst när jag hackade fram mina små fraser på franska.
Jag: -Ha,ha lyckat alltså?
Hon: -Ja. Fast sen kom han tillbaks lite senare på dagen bara för att tala om för mig hur vacker jag var. Ha,ha typiskt smöriga fransmän...

Note to self: Nästa gång hon vill ha franskalektion lär vi henne frasen "Min pojkvän är mycket svartsjuk."

6 comments:

Anonymous said...

Eller lär henne att ta en komplimang och njuta av den, utan att genast se en baksida.

En kunskap flera kan ha nytta av.


Sorken

Serafim said...

Haha... eller min pojkvän kan bytas ut?

Anonymous said...

Mon filles est très malade de Noir?


Royal

Ninde said...

Ha ha jodå. Övertygad om att hon kan le och säga tack isåfall. Hon också... ;)

Serafim: He's french, he's already counting on it.. ;)

Royal: Ha,ha non, mais elle est peut-être très jalouse, ta petite copine? ;)

Kim M said...

Ooh dessa fransmän. De kan verkligen sin sak.

Ninde said...

Kim: Jotack vet. Jag har bott i Frankrike..;)