Tuesday, September 22, 2009

Utgång i lördags

Kille i 30 års åldern kommer fram och pratar lite. Ganska nybliven singel. Hejjar avmätt på en tjej som går förbi och tittar nyfiket på oss. Förklarar att det är hans ex. Men att det bara är så over. För att* han:
"-Vill ju helst ha en smart och snygg tjej." /tanke paus/
"-Den där var inte smart iallafall.."


Vi däremot skulle passa jättebra ihop. Enligt honom.
Jag (lätt sarkastisk): "- Alltså, jag är nog inte tillräckligt smart för dig vet du.."
Han: "-Det vet jag att du är. Du är söt./tankepaus/ Och har snygga bröst."**

Kvällens trevligaste kille var annars Le Chef. Killen som jobbar som kock på ett annat ställe. Världens goaste o snällaste. Kunde ha blivit något emellan oss en gång i tiden. Men först blev jag ihop med någon och nu är han upptagen. Numera är vi kompisar. With benefits. Benefits som består i att jag frågar honom om matlagningsråd och han mig om hundträning och tjejproblem. Dessutom lär han mig nya ord hela tiden. Som Städöl. Tydligen iskall motivation som är vilkoret för att få kockarna att städa fint efter passet på hans jobb.

Dessutom hann jag umgås lite extra med Tjejkompis M. Nyss hemkommen från kurs i Bryssel. M very successfull businesswoman. Me very impressed. Iaf tills hon försöker återge hur hon tog sig fram på sin bästa skolfranska under shoppingen efter kursen. Då skrattar jag halvt ihjäl mig.





* Nej, jag frågade inte varför det tog slut, redan då började jag fundera på ett sätt att göra en snygg sorti.


** Jamen dåså, då gör det inget att jag inte är så smart då. Fint.

10 comments:

Kim M said...

Du träffar ungefär lika härliga män som jag gör. Oacceptabelt!

Serafim said...

Hahaha! Han menade ju det som värsta komplimangen ;) och förstår inte alls varför du inte nappade direkt!

Mr E said...

Klockrent nybörjarmisstag av nyblivna singeln! Han har säkert rätt i det han säger, men typiskt dålig första konversation på krogen. ;)

emster said...

Fast du är smart.

Anonymous said...

Men alltså begör vi män så mycket?

Är det verkligen för mycket att man vill ha en tjej som är både snygg och smart?

Jag tycker ni är tarvliga.
Särskillt som han faktiskt nöjde sig med snygga bröst.

Sorken
Som inte kräver att någon är smart.

Anonymous said...

yepps...schyssta rattar hjälper men tydligen inte mot dumhet...snarare verkar det dra till sig det :)

Har du hund? Eller var det en referens till exet? :P

Royal

msnoob said...

men åååå rookie, det vet ju alla att man inte pratar om sitt ex när man stöter på någon :-)

I'm guessing it's not so over om han fortfarande var tvungen att snacka skit om henne.

Fö är blogspots kodord så störtsköna ibland, eller vad sägs om "pilling" :-D

Peppe said...

Herregud så oproffsigt av den nyblivna singeln. Tur att du är smart.

Ninde said...

Kim: Oacceptabelt var ordet!

Serafim: Ha ha, du vet vad jag talar om..;)

Mr E: Typiskt jättedålig..

emster: Mja. Beror ju iofs lite på vilka man jämför med...

Sorken: Han hade bara två fel. Allt han gjorde o allt han sa..;)

Royal: Betingning? :D

Har inte hund nu. Haft för länge sedan, o jobbat extra på kennel. Även om det knappast gör mig till nån kvinnlig Caesar Milan..

Ninde said...

msn00b:Pilling indeed haha..
Tror iofs han var mest inne på att dissa allt o alla andra för att känna sig säkrare själv..

Peppe:Det finns dagar då jag tvivlar en smula på det..;)