Monday, September 07, 2009

Helgträning

Den traditionella lördagsträningen.* Sjukt självbelåten med att jag börjat hasa mig iväg på helgen nu med. Nästan så att jag kan låtsas att jag är tillbaks i gamla hederliga träna 5-6 dagar i veckan tiden.** Lite kul det där med gruppdynamiken som blir när man tränar samma gäng.

Liksom lutade mig tillbaks och undrade lite hur det skulle utveckla sig, det där med allianser och vilka grupperingar det alltid blir. Vilka som pratar i omklädningsrummet o på träningen. Verkar som om jag blivit adopterad¤ av snygga-inne-tjejer gruppen nu. Vi snackar balanserande på gränsen mot size zero. Alla yngre än mig. Buhu. Verkligen självförtroendehöjare där.

Kanske inte mitt förstahandsval på gruppering egentligen.¤¤ Vill ju egentligen bara kunna ta en dusch, sätta upp håret i en hästsvans o dra på mig träningskläderna. Är ju ungefär dubbelt så jobbigt att behöva se snygg unt modemedveten ut samtidigt som man bara vill träna järnet. Men orka liksom. ¤¤¤ Hade onekligen varit enklare att liera sig lite med den där lite trivsamt avelstobukiga småbarnsmamman som frågade mig en massa förra gången. Om hon inte hade verkat sådär lite småjobbigt efterhängsen.#

Men vafan. Är väl bara bra med lite utmaning. Motstånd. Ta nya tag motivation. För även om jag slitit ut både jogging och promenadskor under sommaren så behövs lite nya rutiner nu. Gymrutiner. Så. Nu kör vi. Dubbla påsar morötter. Mer mat. Mindre onyttigt. Utöka chokladförbudet med förbud för fikabröd på vardagar. Yes. Toppform, here I come.


*2:a ggn nu. Ville bara påpeka det.
** Inte för att jag egentligen känner att jag vill det. Eller ens har tiden. Men iaf.

¤ Uppdagades att en av tjejernas kille jobbat med mitt ex. I ett slag steg min coolhetsfaktur avsevärt. Tydligen.
¤¤ Kastade en blick på dem förra gången o beslöt att det inte var värt besväret. Lite som "klassens populära tjejer" gruppen i skolan. De där man visst hade kunnat hänga på i utkanten av lite på nåder sådär. Men det var roligare att umgås med de i mitten. De man kunde vara lite mer avslappad med.

¤¤¤ Aldrig i h-vete jag står o grejar med vattenfast mascara innan träningen som vissa. Jag kör naturligt. Eller nja. Åtminstone ska här permanentfärgas fransar lite oftare. Så att jag kan låtsas att det är naturligt. He he.

# Däremot kanske jag ska börja ta skåpet brevid henne i omklädningsrummet. Så ser jag genast sjukt smal o mer vältränad ut. I jämförelse.

7 comments:

Mr E said...

Låter som ditt nya tjejgäng tillhör de som går till gymmet, rycker lite sporadiskt i några snören och aktar sig mycket noga för att bli svettiga.

404 said...

Hädelse!!! Chokladförbud??!!! Vad falls?? Jag ryser bara jag hör ordet! :)

Anonymous said...

Män gillar inte att sticka sig på utstickade revben. Vi vill ha mjuka former.

Ungdom är bara en dålig ersättning för erfarenhet.

Känns det bättre nu.

Sorken
Leg törst.

Ninde said...

Mr E: Ha ha typ. Eller till simhallen..;)

404: Jo jag vet. Snudd på för fult för att användas här på bloggen..;)

Sorken: Ha ha sant iofs. Jag gnäller mest lite för att en tjej har så grymt platt mage. Resten av kroppen vill jag egentligen inte ha.

Är nog typen som inte ska bli för tunn. Var där när det var jobbigt med exet. Revbens vikt. Inte snyggt. Men det känns lite bättre när du säger det..;)

Kim M said...

Jag kan bara lyfta på hatten. (Och det är klart att du tillhör innebrudarna!)

Miss Baglady said...

Jag tror också du hör till innebrudarna. Det där avgör man ju liksom själv. Inte sätta stämpel och inte dissa sig själv. (säger hon som ska lära sig självkänsla i höst)

Ninde said...

Kim/Baglady: Mja. Just not so sure if it's worth it you know. Inte ens jag är riktigt så ytlig. Längre..;)