Friday, November 27, 2009

Halvtid

Veckan i korthet..

+ Kul blandning av kursdeltagare. Inte bara idioter för ovanlighetens skull.

? Den rutiga skjortan kurskarl 1 burit typ varannan dag hitills.*

- Inga Mariannekarameller i mutgodisskålarna.**

- Viss orutin med wb färgpennor och sladdar/pp emellanåt. Hur svårt kan det vara att kolla av pennorna/uttagen lite innan?

- Upprepning av uttjatade uttryck. Nu vill jag inte höra någon tjata om att "styra upp" på mycket, mycket länge.

+ Kunnat smita ut och powerwalka/snabbjogga en liten stund varje dag/kväll. Snudd på dagsljusdos i höstmörkret.

- Mordorvädret***. Nästa gång tänker jag kräva att få kursa någonstans med vettigt väder.****

+ Söta pojkar.

+ F.d kollega.

+ Miljöombytet. Att kunna se stjärnorna igen.

+ /- Det lite lägre tempot. Bra ibland. Otåligt ibland.

- Själva kursupplägget¤. Men visst. Ännu en kurs. Kanske inte den jag skulle ha valt i första hand själv. Men iofs inte jag som betalar. Eller bestämmer.

- All uppkoppling utanför själva kurslokalen. Jodå det gick. Men en snitthastighet av 0.0102 Mbits/decenium kan inte fildelning vara ett speciellt vanligt förekommande på bygden här. Långt troligare då att användaren hinner dö av hög ålder innan han ens lyckats ta sig ut på nätet.¤¤



* Kanske har han en hel uppsättning rutot därhemma, vad vet jag? Eller så har han bara två skjortor och måste tvätta varje kväll. Därav varannandagandet.
** Nästan snudd på skandal va?
*** -2 og regn är väl iofs mer oväder än väder.
**** Jag tänker ligga på beachen halva dagen i 25 gradig sol-väder här.
¤ Ja, ja lite små saker jag gillade skarpt. Men inte en vecka skarpt.
¤¤ Ja, jag är en bortskämd Storstadsbo i det här avseendet. Men herregud people. Inte bredband. Inte ens brädband. Snigelsnöre I tell you, snigelsnöre.

6 comments:

Kim M said...

Inga Mariannekarameller men stiliga män. Då klarar du dig!

Anonymous said...

Ha ha, visst är det härligt på landet. Minns innan jag flyttade, bara täckning i fönstret i köket och ingen mottagning alls om det snöade eller regnade mycket. Det var tider, helt bortkopplad från världen innan jag skaffade fast telefoni.
Fler inlägg tack, denna veckan har varit alldeles för lite läsning på alla håll.

Mr E said...

Det är ju skönt att man inte är beroende av internet i alla fallsnely. Man brukar inte inse det förrän man står där med snigelsnöret. Kan tänka mig att 0,0102MBit/decenium är ganska frustrerande. :)

emster said...

Kul, mer detaljer pliiiiis! Iaf det där om de söta pöjkarna som jag hoppas du hånglar upp!

A. said...

Marianne is the shit... Farligt nära pensionärsgodis men sjukt gott. Annars har jag upptäckt att de ovanligt ofta fyller bjudgodisskålarna med Fox-cola. Jag har inte bestämt mig vad jag tycker än...

Ninde said...

Kim: Ha ha jadå...;)

plasmider: Därav det dåliga uppdateringen. Livet på landet. Och sedan överhopad av jobb..

Mr E: Ha ha exakt. Mkt frustrerande..:)

emster: Ha ha jasså..?

A: Nä. Foxkola är evil. Fastnar i tänderna. Svårt att leka tjusig då..;)