Tuesday, November 17, 2009

No Choo's but Shoes

Trist men sant. Så sugen att köpa dem. Men mycket jag behöver införskaffa just nu. Och inte ens min välvilligaste tolkning kunde få de här att passera som vinterskor. Men å. Vill ha. En sån där gång jag önskar att jag bodde så att jag kunde lägga pengarna på såna skor och snygga sommarklänningar året runt. Istället för hela skor. Och bylsiga vinterplagg. Som jag måste nu. Glammfaktor lika låg som temperaturen ute.

Men alltså nya skor. Svarta stövletter. Med iaf lite klack. Lite annat smått och gott.

Saknar dock fortfarande en varmare vinterjacka. Helst svart. Skitsnygg. Varm utan att vara bylsig. Gärna med insvängd midja. Sen är det ju en fördel om den är gratis också. Eller iaf inte kostar en halv förmögenhet. Tips emottages tacksamt.

6 comments:

Liz said...

Men alltså. You and me both. Min nybyggda jättegarderob är fullpackad med: skira sommarklänningar i alla material (minus polyester) och fyra specialdesignade skolådor fulla av stilettklackade öppna sandaletter och peep toe-pumps. Av 54 par skor är fyra par stövlar, ett par sneakers och ett par löparskor jag bara har inomhus på gymet. Resten är well.. inte för Sverigeväder? Jag äger en enda vinterkappa men den är vit och har en stor kaffefläck på bröstet och jag orkar inte kräla till kemtvätten på hörnan och få den rengjord. Jag borde verkligen byta land.

Anonymous said...

De fungerar utmärkt som vinterskor.
Det gäller bara att genomlida vintern på rätt breddgrad.

Sorken
Ps. Vilket gym var det nu igen? Ds.

emster said...

ja men eller huuur! åååh, hata att vara fattig och hata att bo i ett för kallt land!

Miss Baglady said...

Jaaaa du får gärna skicka tipsen vidare till mig också, för jag har PRECIS SAMMA problem.

Inga varma skor. Ingen jacka --> Miss Baglady sjuk.

hehe, får skriva " binge" i password.. lite roar barnen.. eller är det skånska?

Anonymous said...

De där vinterskorna var inte bara snygga, de var fotriktiga och såg bekväma ut oxå. Frågan är om man inte kan ha dom i elljusspåret oxå.

Om jag inte minns helt fel säger ordspråket: Det finns inget dåligt väder i snygga pjucks.

Royal

Ninde said...

Liz: Jepp. You and me both. Även om du nog slår mig en smula. Har ju utejoggingskor också. Typ tre par. Välanvända. Soon to be kastade.


Sorken: Jo. Fast vi befinner ju oss på fel breddgrad. Jue.

Mitt gym. Sa vi ju ;)

emster: Japp. Rik och varm hade varit att föredra framför fattig och frusen mitt i vintern. Helt klart.


Miss Baglady: Ha ha det klassiska tjejdilemmat där. Snygga men kalla kläder. Eller varma. För röd förkyld näsa är ju inte heller snyggt. Hm..

Och binge är nog samma sak i resten av Sverige med, ha ha.

Royal: Ha ha du har en poäng där. Eller bara fel väder. Inte fel skor ;)