Friday, November 20, 2009

Veckan som gått.

Reda ut jobbstrul. Avsluta saker. Förbereda för att vara borta på kurs i två veckor. Precis hur hektiskt som helst. Och hela lägenheten full av nytvättade kläder. Som väntar på att strykas och packas ner. Som jag inte gjorde igår. Därför att jag prioriterade att gå ut och käka sushi med en kompis. Bäst att passa på att fylla på förråden med Storstadens bästa. Som sushi och riktig capuccino.* Måste ju passa på att bunkra lite. **

Ska ju lämna Storstaden i två veckor för småstaden. Två veckor i obygden. Kanske med ett snabbt mellanspel i Hemstaden om jag har tur, innan jag åker tillbaks till Storstaden. Men två veckor. Lantluft. Långa promenader på lunchen. Eller eh.. November. Kompakt mörker strax efter lunch. Storstadsfolket ser medlidsamt på mig. Jag ler tappert. Man har ju bott på landet. Lite lantluft är bara bra, även om det råkar vara november. Säger man. Och packar reflexvästen. Just in case.

Har ni tur och det finns hyfsad uppkoppling kan det bli några blogginlägg. Är det tystnad har jag antingen träffat drömprinsen på kursen och har inte tid att blogga. Eller också är det en så muppig och seg anslutning att jag inte idds.


* Ja, inte samtidigt dårå. Grönt te till sushin.
** Kanske ta med något glassigare än lokalblaskan att läsa också. Som franska Cosmo. Sedan överlever jag nog vad som helst. Inklusive sunkigt automkaffe.

6 comments:

msn00b said...

ååå det låter faktiskt härligt, hoppas det blir en rolig kurs! Gå in på eztv.it och ladda hem lite nice serier att ta med vettja, drop dead diva rekommenderas varmt :-)

Peppe said...

ja! det MÅSTE finnas uppkoppling. tänk på oss beroende.

kattenjansson said...

tänker spontant att sunkigt automatkaffe är vad jag oftast har tillhanda även i storstaden..Måste byta arbetsgivare, Nescafe är INTE kaffe, vad någon än försöker tuta i dig...

Kim M said...

Hoppas på hunken. Den stora kärleken. Javisst!

Liz said...

Två veckor? En del säger "avkopplande", "lantluft", "natuuuren" och gudvetvad. Jag säger brr, utmaning. Önskar dig en snabb uppkoppling, en trave vettig lektyr och lant-chica outfits för att tiden ska gå fort.

emster said...

Vad är det för kurs?