Friday, March 19, 2010

Äntligen fredag

Och jag har en dejt i morgon. Kanske. Om jag kan lösa hårkrisen som kommer sig av att jag inte hunnit iväg och klippa mig på alldelles för länge. Fått boka av senaste gången. Torsdagkväll fick jag tag på Söta Klipptjejen på privatmobilen*. Förklarade läget. Major Hair Crisis. Tror hon förstod allvaret. Hon skulle se vad hon kunde göra. Skulle säkert gå att ordna. ** Hon måste bara stuva om lite. Ringa mig ifrån jobbet i morgon med besked. Således har jag en dejt i helgen då. Pending new haircut.*** Blir den bra blir det av. Annars måste jag väl eh "jobba." Eller nåt.

* Den enda som får sätta saxen i mitt blonda, just nu lite väl långa, hårsvall. My Precious.
** Har jag nämnt att hon är bästaste klipptjejen. Ever?
*** Och lite sommarljusa slingor eller glanstoning/inpackning och lite annat smått o gott som aldrig är fel.

11 comments:

Saga said...

YEEEJ!

Serafim said...

Hallå????

Du råååkade att redogöra det viktiga. Vaddå för dejt?? Berätta NU!

Peppe said...

du är väl medveten om att vi vill ha ALLA detaljer från dejten?

Mr E said...

Dejt? Detaljer tack... ;) Sånt är viktigt!

Katten said...

Pirrigt! HOppas på en sax i form och lite återrapportering här :D

Liz said...

yaay. dejtskvaller :) det gillar vi! och håll kvar den där klipptjejen, jag har letat efter min i snart tio år, hittade henne i Rom och börjar undra om det är moraliskt försvarbart för att flyga till Italien varje gång man ska ha håret gjort. Låt mig bara säga att tanken blir mer och mer frestande efter varje freak som skändar mitt divasvall.

Miss Baglady said...

DETALJER!!! :)

Kim M said...

Åh, så spännande! Och om klipptösen plötsligt skulle insjukna eller liknande så kan du alltid vira en elegant sjal runt huvudet! Här ska dejtas!

Björnen said...

Kul! Håller tummarna för att både klippning och dejt blir bra!

Ninde said...

Lucky: Yes

Serafim: Ha ha, är det inte jag som brukar säga just det till dig.

Yo all: Kille från Hemstadsregionen. Från förra helgen. Tanken är att han ska få berätta för mig hur fabulous jag ibland tvivlar på att jag är. Typ ;)

Serafim said...

JAAAA?!?!? Men jag berättar ju.. ;)