Monday, March 01, 2010

...och sedan.

Efter den upplevelsen kändes det som det enda raka var att bearbeta den genom att gå ut och marinera hjärnan en smula i alkoholhaltiga drycker* och gott Tjejkompis sällskap. Således utgång. Och kvällens sötaste pojke visade sig vara ambulanskille. **

Ungefär en miljon empatipoäng över the average manlige läkare i min bok. Samt lite manchopoäng för actionfylld/farlig arbetsmiljö där. Lyssnade andäktigt på hans beskrivning av arbetet samt jämförelse med brandmannayrket. Inte alls missnöjd med sällskapet. Hade inte hans övriga konversationsskills varit av typen: "-Jaha, kul att vi tog guld i..."¤ Så hade jag nog inte varit så snabb med att radera hans nummer sedan.¤¤




* Åja. Så farligt var det inte. Faktiskt. Vill tro att det mer beror på att jag blivit en smula mogen. Och inte på att jag blivit en av de där trista som bara jobbar och tränar numera.

** Nej, jag ringde inte 112 och begärde assistans. Var han som kom fram och pratade.

¤ Jo, jag vet. I blame Canada. Bitvis nästan saknat den där vardagen av andrahands-sportreferat som bara en riktigt sportpedagogisk pojkvän kan erbjuda. Men inte på första träffen. Herregud.

¤¤ Jo, han var söt. Men att basera ett framtida liv med någon som man helst vill ska prata om sitt jobb eller hålla käft kanske kan bli en aning slitigt i längden.

5 comments:

msn00b said...

fast alltså ¤¤ lät ju sjukt bekvämt. Prata om sitt jobb eller hålla käft. Fatta vilken lyx! Man kommer hem från jobbet och är trött och grinig, han börjar babbla om sport och man ba' ZAPP! *mute*.

Om man kunde få hålla käften biten att fungera då.

Serafim said...

Haha.. är det illa egentligen ? ,)

Anonymous said...

Men är det inte så att pratar de inte om sport så är det nåt annat fel på dem? Som typ att de snusar eller röstar på Alliansen eller nåt?

Kim M said...

Så härligt med en man med ett så HÅRT men MJUKT yrke!

Ninde said...

msn00b: Ha ha ja, det var just det..;)

Serafim: Mja..är ju bra om han kan prata om något annat än sport. Ibland. Lite väl mycket Jihde-vibbar annars...;)

Stinnepigen: Ha ha jo oftast. Hade jag velat ha en snusare hade jag kunnat stanna kvar i Hemstaden. När det gäller politik däremot får han gärna ha andra åsikter än mig. Lite utmaning vill man ju ha för tat inte bli uttråkad..;)

Kim: Yepp. Lite trevligt manchoempatiskt sådär..värsta hjältepoängen..;)