Thursday, March 04, 2010

Branschutbildning

Hamnar brevid Businesswoman på 40+. Lite kyligt korrekt sådär. Iaf fram till första kaffepausens smalltalk. Då samtalet av någon anledning kommer in på vem min Chef *är. Varpå hon genast börjar tindra med ögonen.

Hon: -Åh, jasså du har honom som chef. Han som är så snygg.
Jag: -Eh..jo..#
Hon: -Jag kommer ihåg honom ifrån..**Lång och mörk...bla bla bla...

Jag (sänker rösten konspiratoriskt¤) -Jo, han är riktigt trevlig faktiskt ...***
Hon (drömmande): -Jasså? Det ante mig...och inte verkar han bli äldre heller...

I'd like to think we sort of bonded there. Eller iaf kommer hon komma ihåg mig. Might come in handy some day..



* Inte Mellanchefen då. Il Big Boss.
# Jodå han ser väl inte illa ut. För att vara någon som bara är lite yngre än min pappa.
** Nån presentation han höll i för flera år sedan.
¤ Tänkte det var bäst att smida medan järnet var varmt här.
*** Jaja han är okej. Sådärja, får jag löneförhöjning nu?

4 comments:

Kim M said...

Härligt att det kan pirra till när man minst anar.

Mr E said...

Sådana gemensamma intressen lättar alltid upp stämningen. Snygga och trevliga kollegor är inte heller fel. Om dom inte är för bra, och skapar akut tunghäfta. :)

Miss Baglady said...

Bonda is the shit:)

Ninde said...

Kim: Ha ha, ja tydligen...

Mr E: Nja. Har all respekt för honom som chef o människa. Men delar inte den crush alla 40+ kvinnor verkar ha..:D

Miss Baglady: Indeed :)